Zombi er dårligere enn Wii U versjonen?

Jeg må si jeg begynner å bli mindre og mindre positiv til Zombi som kommer til pc, ps4 og xbox one i dag.
Hud (ikonene på skjermen) i denen nye versjonen ser bare uferdig og klasket ihop ut, som jeg tidligere har sagt virker minimap helt malplassert og altfor stort. Det skygger jo for gameplay.


En annen spillers Zombie på Wii U versjonen.

I tilegg er også de darksouls aktige elementene fra wii u versjonen borte. En kan ikke lengre finne zombier fra andre spillere i sitt spill ei heller kan en legge igjen beskjeder som andre spillere kan se i sitt spill. Slappe greier. Synes det var lit morsomt at en kunne finne zombier fra andre spillere, om en venn spiller samtidig som deg fikk en tilogmed opp en beskjed om hvor han døde slik at det ble et kappløp for årekke frem før ham for å stjele hans resursser 😀

Zombi mangler også noen små grafiske effekter fra Wii U versjonen, spillet går vist litt tregere også.
Lokal flerspiller er helt borte, dette gjør ikke så mye da den modusen var temmelig skralle greier. Bare no vs stuff.

Det eneste denne nye versjonen har over wiiu originalen er et par melee våpen som ble lagt til + at en slipper å bruke gamepaden, so jo kan være både et plus og et minus avhengig av vhem du spørr.
Selv tror jeg spillet klarer seg godt uten gamepaden, ad det ble litt tungvint å bruke alle funksjonene de hadde tilagt den til tider.

Virker som Ubisoft virkelig prøvde å bruke så lite penger på å overføre spillet til pc, ps4 og xbox one som de klarte, synd for spillet er jo bra og fortjente ikke denne slappe konverteringen.

Jeg har begynt å helle mot at jeg kanskje bare holder meg til wii u originalen. Skuffende av Ubisoft dette. Ser jo mørkt ut for en ZombiU2 når de gjør så slapt arbeid. Men spillet er jo bra om en ikke har tilgang på Wii U versjonen da, som sagt er det et veldig bra survival horror spill så anbefales å ta en titt på spillet for dem som ikke har prøvd det. Ikke er det spes dyrt heller, ca 165kr tror jeg.

Zombi er ute digitalt til PC, PS4 og Xbox One i dag.

Bilder: Miiverse og Google
#spill #gaming #zombi #zombiu #ubisoft #survival #horror #fps #pc #wiiu #ps4 #xboxone

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg