Amiga fyller 30 år i dag


Amiga 1000

Datamaskinen Amiga fyller 30 år i dag.
Den første Amigaen, Amiga 1000 kom ut 23 juli 1985.


Amiga 500

Et par år etter i 1985, kom Amiga 500 som var den jeg hadde.
For meg er Amigaen mest en spilldatamaskin, jeg mener, den hadde program også som Deluxe Paint, men jeg brukte den 98% til spilling.
Husker enda jeg fikk den til jul med en plastpose med masse spill!


Dette var min joystick of choice, the zipstick.

Så utrolig mange gode minenr fra den maskinen.
Lemmings, Monkey Island spillene, Zak McKracken, Badlands, Mortal Kombat, IK+, Stunt Car Racer, Settlers, Zool,, North & South, Robocod,  too many to mention og for ikke å glemme alle de flotte demo diskettene. Husker enda jeg spillte Addams Family demoen gang på gang i håp om at den ville fortsette forbi den bossen en av gangene 😛


Noen av de Amiga spillene jeg hadde (klikk på bilde for større utgave)

Gratulerer med dagen Amiga, you were really one of the best!
Hadde du en amiga back in the day?

100 amiga spill på 10 minutter:

Bilder: Google, Lemonamiga og photoshop
#Spill #gaming #amiga #amiga500 #commodore %zool #monkeyisland #action #2d #platform #adventure #pointandclick #lucasarts #settlers #robocod #jamespond

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg