Wrack – Inntrykk

I dag kom jeg over et pc spill kalt Wrack.
Det ble beskrevet som et kjapt fps spill i old school stil med store åpne brett ala Doom eller Duke Nukem 3D med et kombosystem og mega man inspirerte bosser.
Hmm, det var da en interessant kombinasjon tenkte jeg og bestemte meg for å give it a go.

Men nei dette var ikke særlig bra.
Det aller største minuset med spillet er at det rett og slett ikke føles bra å spille.
Skytingen føles slapp og uten kraft. Alle våpen føles skikkelig daffe å skyte og det samme kan sies om fiendene. De reagerer ikke på treff av ens våpen og bare faller sammen veldig slapt når de er beseiret.

Våpnene en har er også veldig standard, en har et sverd, en pistol og en haggle, ihvertfall så langt som jeg har kommet.
Det er rett og slett bare ikke noe morsomt å slåss mot fiendene og det må jo kunne sies å være et ganske stort problem i et spill som handler om å skyte på ting.

Brettene er også veldig kjedelige.
Lite som minenr om Doom eller Duke Nukem 3d her, spillet finner sted inne i et generisk kompleks av noe slag.  Veldig lite særpreg med omgivelsene, noen rom har platformer over lava som en må hoppe til, noen har knapper som åpner opp veien videre. Skulle nesten tro at banene var tilfeldig genererte siden de er såpass simple, men nope det er de ikke.

Og de mega man aktige bossen så jeg ikke noe til heller.
Jeg har tatt en boss så langt og det var en flyvende robt som hang utenfor et vindu som jeg bare skjøt til han var beseiret, så dukket han opp en gang til litt senere og jeg repeterte prosessen.

visuelt sett er det også rimelig kjedelig, brunt og med en litt Borderlands aktig cel shadet stil, triste greier.
Hadde bare kampene i spillet vært gode slik at en faktisk så frem til å slåss med fiendene å få opp kombomåleren sin så hadde jo spillet kunne vært riktig så morsomt tross litt kjedelige brett, men når det ikke har dette så faller det bare sammen.

Nei jeg kan ikke anbefale dette spillet, spill heller Doom eller Duke Nukem 3D.
Har du såpillt Wrack?

Trailer for spillet:

Bilder: Min PC
#spill #gaming #blog #synsing #fps #wrack #action #pc #indie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg