TV Trøbbel


for litt over en måneds tid siden kjøpte jeg meg en ny tv etter å ha hatt den samme i sikkert seks syv år.
Det var jo egentlig ikke noe galt med den gamle bortsett fra at den bare var 37 tommer og bare støttet opptil 720p i oppløsning.
Den funket bra den, men siden jeg nettopp hadde flyttet synes jeg det kunne være kjekt med en ny litt større tv i samme slengen,.
Så jeg kjøpte meg en Sony 50 tommer (KDL50W805BBN).
Den virket hjo ved første øyekast vel og bra den, lyden var kanskje ikke helt super, men den dugde.
Så lenge jeg slår den over i game mode så blir responstiden på den ganske så god og den funker da bra til spilling.


Nå i dag skulle jeg sette meg ned og spille litt på min PS2 for første gang på en stund.
Og da oppdaget jeg til min ergelse at tven slettes ikke funker bra å spille eldre konsoller på. Jeg hadde jo ps2en koblet opp med komponent, men da jeg så satte teven over i game mode som jeg pleier merket jeg at bildet begynte å filmre skikkelig.
Merkelige greier tenkte jeg og begynte å ta en titt på de forskjellige innstillingene, men akk det var tilsynelatende ingenting å gjøre med det.

Bare skå av game mode tenker du kanskje. Men dessverre, spiller en ikke i game mode blir det en kraftig forsinkelse på styringen. Altså når en trykker på stikken tar det merkbart lengre tid før det skjer i spillet.


Jeg prøvde også med både scart og rgb kabel uten at de thjalp, samme problemet der også. Dvs. RGB kabelen funket ikke engang.
Snakker om skuff, så nå har jeg altså på mange måter en dårligere tv enn jeg hadde før når det kommer til å spille på den.
Det v ar nettopp ting som dette som gjorde at jeg alltid vegrer meg litt for å kjøpe en ny tv.
Dagens tver har så mye forskjellig teknologi og bildemoduser at det er fort gjort at noe skjører seg når det kommer til mine bruksområder.

Så nå er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre, må jo kunne spille på mine gamle kosnoller.
Snakker om irriterende!

Bilder: Elkjøp og Google
#spill #gaming #blog #tv #gamecube #ps2 #komponent #tv #hd

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg