Noen tanker om årets E3

Så var årets E3 spillmesse så godt som ferdig.
Jeg synes ikke årets E3 var det helt store, noen godnyheter fikk vi jo, men det var liksom ikke de helt store wow øyeblikkene.

Vi fikk jo noen lenge etterlengtede kunngjøringer som The Last Guardian, Final Fantasy 7 Remake og Shenmue 3.
Men det var bare noe med disse kunngjøringene som gjorde at jeg liksom ikke ble blown away.  Jeg tror det rett og slett er at de ventet for lenge med å kunngjøre dem, spesielt FF 7 og the last guardian. Luften er liksom gått litt ut av begge to.

Og det er jo sikkert årevis til vi får spillt dem også, noe som aldri hjelper på min entusiasme. Jeg vet de sa 2016 for The Last Guardian, men la oss snakkes når vi nærmer oss slutten på 2016. Spillet så også litt vel likt ICO ut, det var liksom ikke noe spesielt med det gameplaymessig.

Shenmue 3 kunngjøringen hadde en gasnke kraftig bismak når det bare var en kickstarter. De fikk jo inn de 2 millionene de trengte der, men de har flere nye omgivelser som stretch goals og nå er det blitt slik at om de ikke når disse målene så føles liksom spillet ukomplett. Og antallet donasjoner til deres kampanje har gått drastisk ned nå også.

Nintendo var en stor skuffelse i år, ingen nye spennende nyheter eller titler fra dem.
Heldigvis har vi jo Yoshi’s Whooly World og Super Mario Maker å se frem til i år fra dem da, men that’s it.

Doom så jo tja, ikke så verst ut? Jeg mener, det så ikke ut som Doom egentlig. Hadde du vist meg et bilde fra spillet hadde jeg ikke kunnet sett at det var Doom det dreide seg om. Men kaaaan jo bli litt morsomt fordet. Det at en kan last ened nye baner og moduser som folk kan lage på enkelt vis gjør jo at spillet kan vare lenge. Om det bare er bra da.

At Xbox One fikk bakoverkompatibilitet for 360 spill var jo en ganske stor overaskelse, selv om jeg har på følelsen at Microsoft gjorde det mest bare fordi å sparke litt mot Sony 😛
Håper bare de legger til de fleste 360 spillene for akkurat nå er det vel under 30 360 spill som funker på Xbox One.

Det ble jo også kunngjort at Xbox One slåssespillet Killer Instinct kommer til pc, dog vi vet ikke noe mer enn det.
Why not, jeg har jo vært litt nysgjerrig på spillet og selv om det dessverre viser seg at veldig mye av det skjuler seg bak online kan det jo kanskje være verdt en liten test.

Transformers Devastation var et av høydepunktene i år. Et character actionspill basert på Transformers fra Platinum Games har jo virkelig potensiale til å bli bra. Skikkelig flott visuelt er det jo også og det gameplayet vi har sett virker jo virkelig lovende. Håper bare det ikke blir et nytt Legend of Korra.

Dark Souls 3 var et annet høydepunkt, det se rjo virkelig spennende ut og ser ut til å videreføre den mørke og dystre verdenen til souls serien, mens det samtidig byr på en hel del nyehter som forskjellige stances med alle våpen., nye muligheter til å påvirker verdenen og masse mer.


For Honor fra Ubisoft, you can bet there’s a radio tower in there somewhere

Ellers var det jo en del nye kunngjøringer av spill som Horizon til PS4 som det nok er så lenge til at kommer at jeg ikke engang gidder å bry meg enda.

Ubisoft hadde jo såklart et par nye spillkunngøringer som For Honor og Ghost Recon: Wildlands, men også de uten dato. Knowing Ubisoft så har nok begge nok av radiotårn å klatre opp i for å låse opp nye objectives på kartet. uansett om spillet foregår på vikingetiden eller i fremtiden. There’s always a radio tower.
Ellers var det litt VR, men som tidligere sagt finnes jeg ikke interessert i det.

Hva synes du om årets E3? Noe du likte eller ble skuffet over?

Bilder: Google
#spill #gaming #pc #ps3 #ps4 #360 #xboxone #wiiu #supermariomaker #action #platform #yoshi #transformers 3transformersdevastation #shebmue3 #adventure #rpg #fighting #killerinstinct #blog #e3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg