Demon’s Souls fullført – Hva jeg synes

I går kom ejg til det punktet at “nei nå er det på tide å klare Demon’s Souls”.
Jeg hadde ventet litt med det en stund siden jeg jo ville at spillets world tendency skulle gå til hvit så jeg kunne få tak i et mystisk sverd, men jeg gadd bare ikke vente lengre.

Så jeg bega meg dit jeg var temmelig sikker på siste boss var og satte igang.
Og vel, siste boss var der, eller noe som ihvertfall for meg ble siste boss.
Det var bare en slags klump som knapt angrep eller gjorde noen ting.
Den var så enkel at det egentlig føltes som det ikke var meningen å beseire den. Men det var jo ingen andre muligheter så etter en veldig kort og enkel kamp var det over.


I really wanted that sword

Jeg fikk et spesielt sverd av bossen som jeg først trodde det var meningen jeg skulle bruke på den virkelige sistebossen, du vet den beintøffe final final bossen.
Men den bossen den kom bare aldri.
Etter den klumpen var beseiret fikk jeg på en måte et valg, det føltes litt som enten kan du være good guy eller bad guy liksom.
Jeg gjorde det jeg ihvertfall annså for å være good guy valget og da var det hele over.
Ingen ny epic boss å se, nothing.

Jeg tror nå jeg gjorde det gode valget, var bare så rart at det liksom ikke var noe mer.
Altså det var jo noe som skjedde, altså storymessig, men ingen ny bosskamp eller noe.
Det hele føltes ganske antiklimatisk.


So we meet again first boss

Jeg satt igjen med at her må det være noe mer, det føltes enda som det er et mysterium som henger igjen.
Den følelsen var faktisk så sterk at jeg gikk rett igang med new game+, dels derfor og dels for å se om spillet var blitt mye vanskeligere. Det var det ikke, ihvertfall ikke så langt. Har allerede tatt første boss uten noen problemer overhodet. Og jeg mener ikke med dette å si at “jeg er supergod i spillet”, jeg var bare interessert i å se hvor mye vanskeligere det var blitt på new game+.

En del av meg har litt lyst å bare fortsette for å se om jeg kan finne ut mer av hva jeg skal gjøre.
Det sverdet jeg fikk av sistebossen kan visst kombineres med et annet sverd til å bli et, vel et nytt sverd.

Men hvor får jeg tak i det andre sverdet? Er det fra sistebossen på new game+? Eller må jeg ta det andre valget i slutten for å få det sverdet?
Er det fra den ene bossen i spillet jeg ikke fikk tatt da jeg spillte gjennom det?
Får jeg kanskje en annen slutt om jeg har det kombinerte supersverdet når jeg kommer til slutten i spillet?
So many questions.


I beat this guy, a dragon god, yes I defeated a god 😛

Men uasnett var det et virkelig bra spill. Spennende mystisk setting og story, masse spesielle våpen, utstyr og annet å finne. Utfordrende er det også, men egentlig ikke så veldig vanskelig. Jeg møtte aldri en vegg hvor jeg følte jeg ikke hadde sjangs å komme videre.
Vel det var en plass i spillet som var litt frustrerende vanskelig. Det var nemmelig et område i den forgiftede sumpen vhor det befant seg noen store troll, de slår veldig hardt.


I beat this guy too

Og en er veldig treg i sumpen og kan ikke rulle unna angrep noe som gjør det veldig vanskelig å hanskes med flere store fiender samtidig. Den sekvensen følte jeg det var litt flaks at jeg kom meg igjennom. Jeg bare løp forbi trollene, kom til en plass hvor det var en masse saker imellom meg og trollene slik at bare ett av dem fortsatte jakten og så fikk jeg beseiret det og var safe. Det var bare frustrerende.

Alle bossene i spillet var egentlig høvelig lette, slet aldri med noen av dem. De fleste var over på et par tre forsøk. Og en god del av dem på første forsøk even. Det handler om å være fokusert, følge med på fiendens bevegelser og vite når en burde angripe.

Det er en ting jeg virkelig ikke likte i spillet.
Det er det at spillet henger litt for mye av forklaringen på hva en skal gjøre på beskjeder fra andre spillere.
Spillet er har nemmelig en funksjon hvor en kan legge igjen notater på bakken som andre spillere kan se når de spiller.
En kan sette sammen enkelte setninger og ord.

La oss si at jeg finner en beskjed på bakken som sier “beware of the enemys ambush” rett før et hjørne, da er det en stor sjangse for at det befinner seg en fiende bak neste hjørne. Slike småhint er nå en ting, men mange steder i spillet var det ting jeg aldri ville ha skjønt om det ikke hadde vært for disse beskjedene fra andre spillere.

F.eks var det et sted hvor en kunne forkle seg slik at en stige dukket opp. Det er overhodet ingen hint i sleve spillet om noe av dette. Spillet forkalrer aldri at en kan forkle se gi utgangspunktet. En annen plass kan en slå på en vegg for å få frem en hemelige veier og gå, heller ikke noen steder forkalrer spillet om dette.
Med andre ord hadde en spillt Demon’s Souls offline hadde en gått glipp av massevis av spillet og nok slitt mye mer med enkelte fiender også.

I Bloodborne på PS4 er det ikke slik, der spillte jeg jo spillet offline, men følte aldri at det var noen ejg ikke skjønte elelr gikk glipp av. Så det virker jo ihvertfall heldigvis som utviklerne har lært siden Demon’s Souls.
Men ikke la dette stoppe deg fra å spille spillet, jeg likte det godt tross alt, anbefales til PS3 eiere som har lyst på et bra rollespill.


Demon’s Souls gets a thumbs up

Bilder: Min mobil Rpgamer, og Google
#spill #gaming #blog #souls #ps3 #rpg #adventure #action #demonssouls #from

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg