Demon’s Souls – More progress


Well, I guess I’m not going that way

Jeg holder fortsatt på med Demon’s Souls.
Føler at jeg har komemt godt inn i spillet nå. Begynner å bli kjent i de forskjelige områdene og vet hvor det f.eks lønner seg å grinde etter health items og slikt. It’s pretty darn fun!

Jeg har fått gjort litt av hvert siden sist.
Det åpnet seg opp et nytt område i spillet i går. Eksakt hvorfor er jeg ikke 100% sikker på, men tror det har noe med om spillets verden er lys eller mørk. Noe med hva alle andre spillere i verden gjør el noe i den dur I think. Jo flere som dør jo mørkere blir verdenen?

Anyways, en dør som brukte å være lukket var nå åpen og hva fant jeg der inne? Jo en fientdlig kvinnelig helt, altså ala onde hunters i Bloodborne. Etter noen forsøk beseiret jeg henne og fikk så utrustningen hun hadde på seg. Dessverre passet rustningen bare til damer så den ble bare dyttet in stashen.

Litt lengre inn på området kom jeg over en svintung ny rustning. Den var så tung at jeg måtte hive fra store mengder items og crafting materialer bare for å kunne plukek den opp. Spillet er nemmelig slik at når en dropper noe på bakken forsvinner den når en går til et nytt område.

Og siden jeg først ikke hadde nok plass i inventory til å plukke opp rustningen ble den droppet tilbake på bakken og da måtte jeg jo hive ut stuff for å ikke miste hele greia for alltid. Ganske irriterende. Det eneste jeg ikke har fått tilbake etter det er buen da, resten fant jeg hos diverse merchants heldigvis. Men skulel så gjerne hatt en ny bue.


Den nye kjempetunge rustningen, jeg bruker den ikke da, ihvertfall ikke enda, it’s so heavy 😛

Jeg innbillte meg at jeg hadde hørt noe om at en kunne skyte en drage med pil og bue et sted i spillet for å få noe kjempebra. Jeg har med vilje ikke sjekket dette ut noe mer på nettet da jeg vil finne ut av ting selv, men i går gjorde jeg et forsøk og begynte å skyte på en flyvende drage med pil og bue (altså før jeg mistet den) og etter 15 -20 minutter med skyting så beseiret jeg dragen.

Jeg fikk så en drage soul. Hmm syntes å huske en skulel få et kjempebra sverd. Spillet sier at souls kan brukes til å lage våpen, men så langt har jeg ikke funnet ut av hvor. Håper jeg kommer dit snart fo jeg har nemmelig spart på alle boss souls så langt.

Jeg tok så turen til et helt nytt område, det var tidligere litt for vanskelig, men nå hadde jeg jo levlet meg ganske kraftig opp og da gikk det mye bedre. Jeg gikk en liten omvei og havnet så rett foran døren til en ny boss uten mulighet for å gå tilbake. Så da var det bare å bite tennene  sammen å håpe at bossen ikke var supervanskelig.
Det var den ehller ikke, den gikk ned på første forsøk faktisk 😛
Første gang det har skjedd i et souls spill 😀

Akkurat nå vurderer jeg å dra inn i gruvene og se om det kanskje er der en kan smi om souls til våpen. Noen av smedene i spillet snakket om at det befant seg en drage eller noe langt inn i gruvene så det skal bli spennende å se av hva jeg finner.
Spiller du på noe for tiden?

Bilder: Min mobil og Google
#spill #gaming #blog #demonssouls #souls #from #action #rpg #adventure #ps3 #from #sony

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg