Before Bloodborne there was Demon’s Souls

Bloodborne er jo en slags oppfølger rollespillserien som startet med Demon’s Souls på PS3 og fortsatte med Dark souls 1 og 2 til pc, ps3 og 360.
Helt siden jeg var igang med Bloodborne har jeg hatt i bakhodet at jeg ville gå tilbake å give Demon’s Souls another go.
Jeg tenkte at det kanskje ville falle mer i smak nå som jeg var blitt litt vant med gameplayet i spillene.


Dette er ens hub/base, hvor en levler opp, fikser items og reiser ut til forskjellige områder

Og så langt kan det kanskje se ut som det funket, jeg tror jeg har kommet meg over humpen i veien på Demon’s Souls nå. Det er kanskje litt tidlig å si enda, men jeg har fått sanket inn en god del sjeler, fått levlet opp en del, åpnet opp snarveier og ikke minst died a bunch 😛


En ting Demon’s Souls gjør bedre enn Bloodborne er loadeskjermer 😛

Liker fremdeles stemningen i spillet veldig godt, hele verdenen har et veldig trist fortapt uttrykk. Alle en møter der høres så triste ut, som om de har gitt opp håpet på alt. Spillet har virkelig sin egen stil over seg.
En annen ting en merker er at kampsystemet ikke akkurat er like kjapt som i Bloodborne. Her må en ta det mer med ro, og det komboaktige systemet fra Bloodborne er jo heller ikke med så en har heller ikke det til hjelp.


Den fyren der med de røde øyenne var virkelig vrien, nei her var det bare å snu, live to fight another day!

Og det virker også en god del vanskeligere enn Bloodborne, jeg har allerede kommet til to områder hvor fiendene rett og slett var for vanskelige til å fortsette. Det er jo også meningen da spillet har en hub hvor en velger til hvilket område en skal gå til. Så da var det bare å kosntatere at nei jeg er for lav level og har for dårlig utstyr til å være her nå så får bare finne et annet sted å gå.


Jepp looks like I should 😛

Slik var det jo faktisk aldri i Bloodborne, det var aldri noen steder hvor det var så vanskelig at en bare måtte snu. Så ja sånn sett var bloodborne et enklere spill enn Demon’s Souls.
I bloodborne endte jeg opp med å bruke 2håndsversjonen av øksen min en del ettterhvert og prøvde derfor et stort 2håndsverd i Demon’s Souls. Det funket ganske så bra, en har jo ikke noe skjold da, men en gjør jo bra mye mer skade på fiender. Jeg har endt opp med å skifte litt mellom våpen avhengig av hvilke fiender jeg hanskes med da noen tar mer skade fra enkelte våpen.

I går kom jeg over et svært iron shield som jeg måtte kaste fra meg en masse items for å kunne plukke opp, det var temmelig tungt. Nå  har jeg lagt det fra meg is taqshen min og er på vei for å se om alt jeg kastet fra meg fremdeles ligger der jeg slapp det. Håper alt ikke er forsvunnet.


Døde kropper som henger over kanter og har en item, det er en tradisjon Bloodborne har beholdt 😛

Hva har du spillt på i helgen? Har du spillt Demon’s Souls?

Bilder: Min mobil
#spill #gaming #blog #ps3 #action #rpg #adventure #deonssouls #souls #bloodborne #from #sony

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg