Nyheter fra Nintendo Direct – Some good, some bad

Nintendo hadde en ny Nintendo Direct livesending i natt.
Det kom litt av hvert av nyheter, noen gode, andre ikke så gode.

Mewtwo som er på vei til smash bros har fått dato, han blir tilgjengelig for nedlasting gratis 15 april for dem som har registrert både 3ds og wiiu spillet på club nintendo. Siden vi ikke har club nintendo her inorge lurer jeg på åssen dette skal gå til her til lands. Mewtwo kan også kjøpes for dem som ikke har registrert begge spillene litt senere.
Personlig har jeg falt helt av Smash Bros, men om det er mulighet for å få Mewtwo gratis gjør jeg selvfølgelig det.

Lucas fra Mother 3 kommer også til Smash Bros i juni.
Litt morsomt, selv om jeg haldri helt har fått grepet på å spille som Mother karakterene i smash, de er litt knotete med sine psi powers synes jeg.


Det kommer også en masse nye klær til miier blant annet baserte på kjente spillserier som Mega Man og Zelda.

En vil også kunne stemme på hvilke nye nedlastbare spillbare karakterer som skal komme til smash bros 3ds/wiiu på smash bros nettsiden her
Dette var jo morsomt da, kom igjen, stem på Phoenix Wright! 🙂

Mario Maker, spillet hvor en lager egne Mario brett har fått utgivelsestidspunkt. Spillet kommer ut i september til wii u. Nintendo kunngjorde også at en vil kunne dele baner med andre spillere online.
Hmm, vet du jeg liker mye mer å spille Mario spill enn å skulel lage baner til dem. Det er Nintendo som skal lage banene, min jobb er å spille på dem 😉

Platformspillet Yoshi’s Whooly World kommer ut 26 juni.
Spillet får sin egen garn amiibo som lar en spille sammen med en datastyrt Yoshi som kan hjelpe en.
Hmm, vet du den visuelle stilen på dette spillet drar egentlig mest ned for meg. Jeg blir liksom litt trett og søvnig bare av å se på den. Spillet kan jo bli morsomt da, men synes de heller skulle gått for en annen grafisk stil.

Det fargerike skytespillet Splatoon kommer ut 29 juli til wii u. Det får også sin egen serie med amiibo figurer, hvorav blekkspruten bare fåes om en kjøper spesialversjonen av spillet, cuz Nintendo likes money. Jeg har sansen for den visuelle stilen på dette spillet, men siden hovedfokuset i spillet er på online tror jeg kanskje ikke dette er noe for meg selv om det jo har en sslags enspiller modus. Synd.


Nintendo 64 og Nintendo DS spill kommer nedlastbart til Wii U, de første titlene som kommer er Mario 64, Donkey Kong 64, Wario Ware Touched og Mario Kart DS. Why not, lurer på hvordan det blir å spillet DS spill på tv. Har de høynet oppløsningen på dem slik at de ser skarpe ut? Hvis ikke blir det nok temmelig grøtete å spille på en stor tv. Ikke noe jeg kommer til å benytte meg av uansett.

Så fikk vi omsider se noe mer til Shin Megami Tensei X Fire emblem crossover spillet. Det ser ut til å bli en fargerik jrpg med elementer fra begge seriene + kanskje litt Persona? Ser egentlig ut som det er mer Shin Megami Tensei enn Fire Emblem og om du spørr meg. Men jeg er ingen ekspert på noen av seriene da. Kan jo bli morsomt dette. Ingen dato for spillet er kunngjort.

Så ble det kunngjort et nytt Wii U spill.
Nemmelig horror spillet Project Zero 5. I spillet bruker en wii gamepaden som et kamera en bruker til å blant annet beseire spøkelser. Why not, er jo en del som har håpet at dette spillet skulle komme ut her i vesten så bra for dem. Selv har aldri denne serien grepet meg så ikke det jeg brenner mest etter å spille akkurat.

Så ble et nytt pokemon spill kunngjort.
Nemmelig det nedlastabre Pokemon Rumble World, and yes it’s free to play!
Jepp i god moderne nintendo stil må en bruke diamanter for å komme lengre i spillet og disse kan selvfølgelig kjøpes for ekte penger i eshopen. En kan også få tak i dem ved å streetpasse andre spillere og etter å ha fullført enkelte baner, men noe sier meg at det er lantfra nok til å spille spillet.

Eeeeuuuuuurrrrghhh! Nintendo gir seg virkelig ikke med free to play. Dette lover virkelig godt for fremtiden når det kommer til nintendo spill ja. Triste greier….


Og Nintendo gir seg ikke med å prøve å tyne penger fra fansen. De lanserer nemmelig to nye streetpass spill og en oppdatering til streetpass plaza som gjør den eklere å bruke. And yes they all cost money. Tenk om Sony hadde tatt seg betalt for å gjøre en av menyene på ps4 enklere å bruke. No thanks!

Og vi fortsetter med dårlige nyehter fra Nintendo.
Det ser nemmelig ut som det nye Fire Emblem spillet på 3DS blir delt i to og utgitt som 2 forskjellige spill.
Storyen i spillet er går nemmelig ut på  at en i starten velger hvilket lag en vil tilhøre og nintendo har altså kommet fram til at de nå skal dele spillet i to og la den ene versjonen være historien om det ene laget og omvendt. I tilegg vil det også komme en tredje historie som en må kjøpe som nedlastbart innhold. Snakker om sleipt.

Nå skal det sies at det i skrivende stund ikke er 100% sikkert at den vestlige versjonen av spillet også blir delt i to pga noe uklare utsagn i nintendo direct sendingen. Vi får bare krysse fingrene for at spillet kommer ut som et enkelt spill her til lands. Men du kan vedde på at den tredje historien også blir nedlastbar her føler jeg meg bra sikker på.
Skikkelig triste greier det som har skjedd med nintendo de siste årene.

Animal Crosing Happy home Designer ble så kunngjort til 3DS.
Spillet er en spinoff fra Animal Crossing serien hvor en skal designe hjem til innbyggere i byen utifra deres ønsker. Og får å spille spillet må en kjøpe Amiibo kort som nintendo vil lansere samtidig.


Jepp en må altså begynen å kjøpe fysiske kort for å kunne spillet et nintendo spill, great! Synes også dette var et tememlig tynt konsept å laet et spill på, de tar altså det å designe sitt rom i Animal Crossing og sleger det som eget spill.

Mario Kart 8 på wii u får en ny hastighet i en gratis oppdatering, nemmelig 200cc. Det bedlastbare innholdet som blant annet har med en bane og spillbare karakterer fra Animal Crossing kommer også ut 23 april.

Hva synes du om nyhetene fra gårdagens Nintendo Direct?

Bilder: Youtube
#spill #gaming #nintendo #free2play #free #microtransactions #mario #zelda #nintendodirect #mariokart #animalcrossing #freemblem #jrpg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg