Resident Evil Revelations 2 fullført – Hva jeg synes

Da har jeg klart Resident Evil Revelations 2.
Now that was actually a good game!
Det føltes mer som en blanding av old school survivor horror resident evil og nyere action horror resident evil 4 og 5.
Likte godt det at en nå ikke får ammo av beseirede fiender slik at en faktisk må klare seg med den ammoen en finner rundtom. Blir litt som i de gamle RE spillene. Har du en del ammo i bakhånd har du liksom gjort det fortjent til det med å lete grundig i alle kriker og kroker.

Og om du slurver og bruker opp masse ammo så blir det fort vanskelig for ammo respawner ikke.
Håper Resident Evil Revelations 2 selger bra og at Capcom skjønner at dette er mer rett vei videre for serien enn det forferdelig dårlige RE 6.
Men tro det eller ei Revelations 2 er ikke helt over.
Jeg har riktignok klart storymodusen, men det er nemmelig to bonus kapittler også.
Det er ett Moira og ett til Natalia.

Moiras kapittel, The Struggle viser hva som skjedde etter en viss hendelse i story modusen. Her er det noen nye gameplay elementer lagt til.
En har nememlig mat som brukes opp hver gang en dør, har en ikke nok mat viol saven på dette bonuskapittlet slettes permanent!
For å få mer mat må en jakte på diverse dyr som en får muligheten til i starten på Moiras kapittel. Etter å ha jaktet ferdig går en så videre til del 2 og det er her det gjelder å ha med seg så mye mat som mulig for som sagt når det er tomt må en starte helt forfra.


Sorry little rabbit, but it’s you or me

I del 2 av Moiras kapittel skal en beseire bølge etter bølge med fiender og dette er ikke enkelt, det er faktisk skikkelig beinvanskelig!
Spillet slenger store mengder med fiender mot en til enhvert tid opptil flere bosser samtidig even.
Og det er bare to vanskelighetsgrader for dette kapittlet, easy og hard, hvor ble det av normal!?

Jeg har så langt ikke klart del 2 enda tross en god del forsøk, det er bare snable vanskelig. En må utnytte hver kule og helseherbs til maks. Passe på å skyte sprengtønner når de treffer flest finder. Nesten så jeg vurderer å starte på easy siteden 😛

Natalias kapittel var ikke like interessant. Det er nemmelig 100% stealthbasert.
En skal snike seg mellom fiender uten å bli sett uten noen mulighet til å forsvare seg, ikke så glad i slike 100% stealthspill så spørs om jeg kommer til å spille særlig mer på dette kapittlet. Litt synd for det er litt story her også. Men er det ike morsomt å spille så er det jo ikke det.


Lots of unidentified loot!

Og så har vi jo raid modusen, en separat spillmodus hvor en tar diverse actionbaserte oppdrag, tjener xp, lærer nye skills, finner loot. Oppgraderer og customizer våpen med nye skills og buffs og mere til.
Alle modusene i spillet støtter også split screen flerspiller og online flerspiller.

Jeg vil alt i alt si at Resident Evil Revelations 2 er absolutt verdt pengene, et flott spill med masse innhold. Jeg har spillt det i over 21 timer nå og jeg har bare såvidt rørt Raid modusen, mesteparten av de timene er bare brukt i story modusen.

Så har du lyst på et spennede litt småskummelt spill med godt gameplay, bra stemmeskuespill og massevis av innhold da kan det være verdt en titt. Spillet finens både digitalt og på disc, 209 kr for alle episodene digitalt, dyrere på disc. Selv har jeg det på disc da såklart:)

Resident Evil Revelations 2 gets a thumbs up!

Bilder: Min ps4, min pc, google og Youtube
#spill #gaming #ps4 #blog #synsing #inntrykk #action #horror #residentevil #re #revelations2 #residentevilrevelations 2 #capcom #calire #barry

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg