What I’ve been reading: The Prestige

Etter at jeg hadde sett ferdig American Horror Story Freak Show var jeg litt usikker på hva jeg så skulle kaste meg over.
Etter litt grubling kom jeg på at jeg jo hadde boken The Prestige, som filmen med samme navn er basert på (en av mine favorittiflmer).
Jeg er litt sånn at når jeg blir oppslukt av en god bok så blir det virkelig mye lesing, i timesvis av gangen så den ble utlest på et par dager.
Den blander sjangre og har elementer fra både fantasy og science fiction.


Angier (Hugh Jecman) fra filmen The Peestige.

Om handlingen:
 Two 19th century stage illusionists, the aristocratic Rupert Angier and the working-class Alfred Borden, engage in a bitter and deadly feud; the effects are still being felt by their respective families a hundred years later. Working in the gaslight-and-velvet world of Victorian music halls, they prowl edgily in the background of each other’s shadowy life, driven to the extremes by a deadly combination of obsessive secrecy and insatiable curiosity. At the heart of the row is an amazing illusion they both perform during their stage acts. The secret of the magic is simple, and the reader is in on it almost from the start, but to the antagonists the real mystery lies deeper. Both have something more to hide than the mere workings of a trick.

Flott bok dette, spennende, interessant og fakisk veldig annerledes fra filmen.
Det virker som filmen mer tok elementer fra boken og laget sin helt egne versjon av historien. Vil nok si at filmen er bedre, men boken var slettes ikke ille den heller.
Det at den var så annerledes fra filmen gjorde den også mer interesasnt å lese synes jeg, var morsomt å se hva filmen hadde brukt og ikke brukt. 
Den sluttet kasnkje litt brått dog. En del ting en ikke fikk svaret på.


Borden (Christian Bale) fra filmen The Prestige

Det er en ting jeg har merket meg med mange bøker, det at de ofte slutter veldig brått. Det er som om mange forfattere ikke vet hvordan de skal avslutte historiene sine. Litt irriterende.
Har du lest The Prestige? Eller kanskje du har lest noe annet i det siste?

Bilder: Min mobil og google
#bok #litteratur #film #theprestige #prestige #synsing #bøker

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg