American Horror Story: Freak Show – Hva jeg synes

Da har jeg sett ferdig sesong 4 av horror antologi serien American Horror Story Freak show.
Hver sesong er en frittstående historie på 13 episoder, det eneste de har til felles er at en del av de samme skuespillerne går igjen, men som nye roller. Sesong 1 var satt til et hus med en dyster og grufull fortid, sesong 2 til et sinnsykehus og sesong 3 handlet om hekser.

Den fjerde sesongen er satt til Jupiter, Florida i 1952 og følger livene til en liten tropp som tilhører et av de siste freak shovene.
Elsa Mars er eieren av “Fraulein Elsa’s Cabinet of Curiosities”. I hennes tropp av monstre finner vi blant andre den skjeggete damen Ethel Darling, hennes sønn Lobster Boy Jimmy Darling, Strongman Dell Toledo, hans kone Desiree Dupree og de to siamesiske tvillingene Bette og Dott Tattle.


Jeg har aldri vært redd klovner, men altså denne karen, I dunno 😛

Livet er ikke enkelt for et Freak SHow, interessen er rett og slett ikke der hos publikuj lenger og om ikke dette var nok er har det også vært en rekke mord og kidnappinger iJupiter den siste tiden. Har disse noen sammenheng?

Denne sesongen begynte ganske svakt synes jeg, de første episodene var ikke så veldig spennende eller engasjerende rett og slett.
Men etter en tre episoder tok det seg godt opp og det holdt seg bra til siste episode som var litt så som så synes jeg.
Det var både spennende og litt trist til tider, gode skuespillere synes jeg også det var. Det er jo noe som kjenentegner serien vil jeg si.


Sarah Paulson klarer faktisk å gi to helt forskjelige personligheter til de siamesiske tvillingene Dott og Bette

En annen ikke fullt så positiv ting som etterhvert har begynt å kjenentegne serien er at det virker som folka bak rett og slett sliter med å finne ut av hva de skal gjøre med alle karakterer og historiene de setter i gang. Det er som om de bare finenr åp ting på veien liksom. Dette gjøre at enkelte saker liksom bare faller bort uten noen konsekvenser, noe jeg synes er en smule irriterende til tider.


Neil Patrick Harris dukekr også opp og gjør en strålende jobb som den plagede tryllekunstneren Chester.

En annen ting er at riktignok er skuespillerne gode, men må si jeg synes kanskje de kunne skiftet ut noen nå. De har jo brukt mange av de samme i fire sesonger. Jessica Lange er great, men håper egentlig ryktene om at dette er hennes siste sesong stemmer. Forandringer kan fryde. Må si jeg er spent på hva neste sesong vil handle om.

Men ikke la all denne nitpickingen stoppe deg fra å se serien. Den er noe av det mest spennende og uforutsigbare på tv. Den er knakende engjaserende og til tider også skikeklig grufull, så anbefales virkelig!

Tror noen av sesongene er på Netflix og så da er det jo lett å gi den en sjangse? 😉

Bilder: Google
#tv #horror #anthology #serie #tvserie #americanhorrorstory #freakshow #jessicalange #kathybates #synsing #blog

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg