Dragon Ball Xenoverse – Slåssespill + mmo aktig rollespill?

Det kommende spillet Dragon Ball Xenoverse (pc, ps3, ps4, 360, xbox one) blir bare mer og mer interessant synes jeg.
Skikkelig trøkk i kampene må jeg si, likte de zoome inn sekvensene. Could be fun this one.
Historien hvor noen reiser i tiden til forskjellige hendelser i Dragon Ball historien og forandrer på saker virker også spennende, det er tilogmed nye anime sekvenser også.

Det er egentlig et slåssespill blandet med en mmorpg, en skaper sin egen karakter, velger fjes, hår, øyne, klær etc etc.
En har også en by og gå rundt i hvor en kan shoppe nytt utstyr, skills og andre greier, hvor andre spillere også vanrer rundt.
En kan ta quests både alene og med andre spillere.
En tjener også xp som gir en attribute points en kan plassere ut selv.

Det er to ting som gjør at jeg nok ikke blir å kjøpe det dog.
1 spillet har bøttevis med neldasbart innhold på vei, jeg er så lei av at spill gjør slikt. De føles bare ikke komplette når det rekalmeres med massevis av saker som en må kjøpe i tilegg og alt er alltid svindyrt i forhold til hva det er verdt og. F.eks tar andre slåssespill 41 kr for bare en ny karakter, det er jo latterlig dyrt! Så utrolig lei av slikt.

2 Spillet har en del online funksjoner og siden jeg ikke har Playstation plus vet jeg ikke hvilke funksjoner jeg er avskåret fra i spillet.
Det er bare så feil å betale for å kunne spille online, jeg spiller så lite online også. Og ikke hjelper det at en betaler til å holde servere til spill oppe heller. Sony slår jo av servere for spill titt og ofte.
Jeg kunne jo kjøpt PS3 versjonen, der er det jo gratis online, men det nedlastbare innholdet er jo der også.
Kjipe greier.

Kunne du tenkt deg å prøve Dragon Ball Xenoverse?

HEr er en liten film som viser en kamp mellom Goku og Frieza:

HEr er en livestream som viser character creation, town, shopping, questing:

Bilder: Youtube og Google
#spill #gaming #ps3 #ps4 #pc #360 #xboxone #fighting #anime #dbz #dragonball #goku #akiratoriyama #dragonballxenoverse #xenoverse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg