Survvial Kids 2 endelig ute epå engelsk! – Overlev på en øde øy

Jeg har fulgt med på et fan oversettelsesprosjekt av game boy color spillet Survival Kids lenge nå og i dag kom den endelig ut!
Survival Kids er en serie på 2 spill som handler om å overleve på en øde øy, litt ala Robinson Crusoe.

En må klare seg med det en finner og passe på å finne mat, vann og ellers alt en trenger. Spillet kan minne om et Zelda spill bare med litt inventory management.  JA egentlig ligner det jo bra mye på alle disse overleveslespillene som det florerer av på Steam Early Access nå for tiden.

Serien er på en måte forgjengerne til Lost in Blue serien som kom på Nintendo DS og Wii, bare mye friere og etter min mening bedre.
Så bli med meg på et lite eventyr og se hvordan det gikk da jeg måtte klare meg mutters alene på en øde øy:)

Først må en velge om en vil være store eller lillebror, jeg gikk for storebror siden jeg jo er det på ordentlig. Har tre midnre brødre.
Litt morsomt, ikke så mange spill som lar en velge det liskom 😀

Og så bar det avgårde, etter litt story befinner jeg meg så her på stranden midt i natten på en øde øy.
Legg merke til at en ikke ser særlig mye av omgivelsene siden det er bekmørkt midt på natten, god detalj.

Ette rå ha undersøkt stranden litt kom jeg over en liten hump i sanden og hva befant seg der? Jo ryggsekken min med den trofaste kniven og vannflasken!


Watch out world, I have a knife and I know how to use it!

Med kniven fikk jeg så kuttet vekk det hersens høye gresset som sperret for stien videre og etter litt utforsking kom jeg fram til en forlatt falleferdig hytte. Vel, en falleferdig hytte er langt bedre enn ingen hytte overhodet så jeg gikk inn, der var det heldigvis en seng og trett som jeg var etter dagens strabaser sluknet jeg som en sten.

Da jeg så våknet neste morgen meldte et problem seg. Jeg var nemmelig veldig sulten og ante ikke hvor nærmeste Rema 1000 er!
Nei har var det bare å legge i vei og håpe at noe spiselig var å finne.

Heldigvis var det lyst og fint nå på morgenen slik at sikten var mye bedre, det er faktisk kjekt å kunne se hvor en går, who knew? 😀
Jeg begynte så å utforske mine nærmeste omgivelser rundt hytten og fant etterhvert noen pinner, litt bark, en østers og en nøtt.
Hmm, en østers hadde vel ikke vært så dumt det, men den kan jo ikke spises rå da.

Ahah, ved å kombinere barken og en pinne laget jeg meg en kindle, altså en slik tilretning som en kan starte bål med, move over macgyver!


Ahh, et bål, et kjerkomment syn. Og når en har et bål hva kan en gjøre da?

Jo en kan steke østers, det kan man!
Nom nom nom, yummy.

Med mat i magen var det på tide å utforske litt mer, jeg kom over en frosk, men den ble skremt og stakk av. Ikke noe froskelår til middag i dag. Litt lengre unna kom jeg over en elv med vann, heldigvis var det rent og jeg gikk slukket tørsten og fylt vann på flasken min.
Yep, things are definitely looking up!

Jeg fant også noen tynne tau lignende vekster som jeg prøvde å kombinere med en pinne i håp om å lage en fiskestang.- Jeg måtte jo ha middag og den fisken i elven hadde gjort seg, men uheldigvis ble det en pisk istedenfor en fiskestang 😛
Altså en pisk er pretty awesome den, men såvidt jeg vet egner den seg ikke så godt som fiskestang så fisken fikk kose seg i fred den.


Hehehe, Indy references are funny 😀

Dagen begynte å gå mot slutten men jeg fortsatte utforskingen min, mat må en jo ha. Jeg kom over en østers til og en nøtt så middagen var jo reddet. men da jeg var på vei hjem snublet jeg over en leopard. Hmm, leoparder kan de spises mon tro?

Can’t hurt to try right? Så jeg angrep leoparden med den lille kniven min.
Det ble en lang slåsskamp og jeg fant ut at nei en lommekniv er ikke det beste forsvar mot en svær leopard ::P

Hvor mange dager overlevde jeg? 1 😛
Dette var morsomme greier ja, neste forsøk går det nok bedre tenker jeg 🙂
Noe du kunne tenke deg å prøve?

Den engelske oversettelsen til spillet kan lastes ned her

#spill #gaming #blog #gbc #gameboy #gameboycolor #survivalkids #adventure #rpg #zelda #lostinblue #survival

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg