Nintendo Wii U fyller 2 år i dag

I dag er det to år siden nintendos nyeste konsoll Wii U kom på markedet.
Konsollen ble ikke den salgsuksessen Nintendo Wii ble og har virkelig slitt med å få tredjepartsutviklere (EA, Ubisoft, kort sagt andre utviklere enn nintendo) til å satse på maskinen.
Men det har kommet en rekke knallspill fra nintendo selv på konsollen så jeg vil absolutt si at den er v erdt å ha fordet.


Shigeru Miyamoto er i full gang med et Star Fox spill som spilles både på tv og gamepad samtidig

Jeg tror det faktum at det å splitte opp spillopplevelsen mellom en tv og en gamepad skjerm bare ikke er noen god vei å gå. Det gjøir bare spill mer kronglette å spille. Dessverre virker det ikke som nintendo klarer å innse dette da de fremdeles prøver å lage spill som skal benytte seg av begge skjermene samtidig.

Her er min lille Wii U spillsamling:

Hva synes du om Wii U? Hvilke spill har du til konsollen?

Bilder: Google og Min iphone
#spill #gaming #blog #wiiu #nintendo #mario #zelda #zombiu #action #gamepad #bayonetta #donkeykong #2d #platform

2 kommentarer
    1. Er det gått to år alt? Burde egentlig hatt flere spill jeg da…
      Har ikke så mange spill desverre, men elsker konsollen. Å spille earthbound på den var som en drøm:) liker det med to skjermer, er ikke så bundet av tv’en liksom. Når supersmash kommer blir det nok saker:)

    2. nerdslife: Det å kunne spille på paden istedenfor tven er jo litt kjekt i enkelte scenarier ja, men det er når spill skal bruke begge to samtidig det skjærer seg.
      Personlig synes jeg ikke dpaden på paden er særlig bra heller, det var en frustrerende opplevelse å spille super metroid på den dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg