Super Mario Bros filmen kommer på bluray


Gjett hvem som snart kommer på bluray i restaurert utgave.
Jo det er nemmelig Super Mario Bros filmen.
Ja tro det eller ei men MArio og Luigi fikk seg faktisk en vaskeekte storfilm på kino i 1993, eller “gamle dager” som dagens unger nok vil kalle det 😛


Mario og Luigi ready to kick some ass!

Filmen er viden kjent for å være veldig dårlig og å ha veldig lite med spillene å gjøre.
Jeg husker selv når jeg satt i kinoen som tolvåring og hørte Mario musikken helt i starten av filmen. Jeg tenkte det var jaggu ganske sprøtt å sitte i en kino og høre den ikkoniske musikken. Etter filmen var over tenkte jeg at det var den beste delen av hele greia 😀


This doesn’t look like the mushroom kingdom at all!

Filmen er en sprø sci fi film om brødrene Mario og Luigi, to rørleggere som jobber i brooklyn som blir transportert til et alternativt univers hvor dinosaurene overlevde og utviklet seg til vel mennesker 😛
Noen navn fra Mario spillene er slengt på her og der som filmens skurk spilt av deenis Hopper, som heter Koopa. En bob Bomb er også med og noen skikkelig merkelige Goombas.


Goomba er som vi kan se helt lik han ser ut i spillene 😛

Jeg likte som sagt ikke filmen som liten, men kan jo være morsomt med et gjensyn?
De ser ut til å ha gjort en god jobb med å restaurere den til HD ihvertfal,l se bare på denne filmens om sammenligner den gamle vanlige dvd versjonen med den nye bluray versjonen. Ganske så stor forskjell.

Disse merkelige 90 talls spillfilmene har sin sjarm. Jeg har iettertid fått sansen for Street Fighter med Jean Claude Van Damme, detr er bare en herlig morsom merkelig filmatisering av det ikonsike slåssespillet. Super Mario Bros har jeg ikke sett på mange mange år så ikke helt sikker på at den har samme sjarmen, men hadde jo vært morsomt med et gjensyn da 😉


Yoshi og Prinsesse Daisy (som var fra Super Mario Land, ikke Super Mario Bros)

Men altså er de bare meg eller var cover artworket til bluray versjonen skikkelig crap?
Hvorfor brukte de ikke heller en av disse filmplakatene som filmen hadde i 1993?

Har du sett Super Mario Bros filmen?

Bilder: Google
#spill #gamiong #film #hd #bluray #dvde #bobhoskins #supermariobros #mario #luigi #daisy #yoshi

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg