Twin Peaks kommer tilbake i 2016

Det har nå blitt kunngjort at den klassiske spenningsserien Twin Peaks får en oppfølgerserie i 2016.
Det skal ikke være snakk om en reboot eller remake, men en fortsettelse av historien satt 25 år etter serien ble avsluttet i 1991.
det vil bli en miniserie på 9 episoder.

Twin Peaks er jo kjent for det å liksom poplarisere den ikoniske søvnige småbyen midt ute i skauen med en masse særegne underfundige karakterer.
Den er også kjent for å være virkelig sprø til tider, noe som jo kanskje ikke er så rart siden den er skapt av regissør David Lynch.

Serien handlet om FBI spesialagent Dale Cooper som var sendt til den lille byen Twin Peaks for å løse et mord på den unge jenta Laura Palmer. Han får fort ærfare at den lille småbyen ikke er helt som en kanskje skulle forvente seg. Det er verdt å nevne at den godeste spesialagenten elsker kaffe 😀

Jeg har selv ikke sett alt av Twin Peaks, jeg begynte på serien for noen år siden for jeg syntes settingen hørtes interessant ut.
men den fenget meg bare ikke helt. Den føltes kanskje litt vel 90 talls og den gikk veeldig sakte frem til tider.
Men jeg liker det når gamle serier, filmer ja hva enn det er, får en fortsettelse lenge etterpå. Fascinerende kosnept å gå tilbake til noe etter 25 år.

Kjenner jeg fikk litt lyst til å gi serien en ny sjangse nå, den er jo nettopp kommet ut restaurer tpå bluray også.
Har du sett Twin Peaks? Hva synes du om at serien får en fortsettelse 25 år etter?

Bilder: Google
#tv #film #serie #twinpeaks #cooper #coffee #thriller #davidlynch

6 kommentarer
    1. Hehe, husker godt at jeg så på dette jeg 🙂 Litt i mot hva mine foreldre ville…
      Spent på hva de gjør med den, hvordan de gjør det. Så blir sikkert og se på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg