Spillblog: Animal Crossing – A visitor comes to town

Det første som hendte i Animal Crossing i dag var at jeg falt ned i et hull på vei til Tom Nooks butikk.
Jeg tok så en titt på oppslagstavlen i byen hvor denne beskjeden stod skrevet:

Ahah, så det var Kitt som stod bak!

Jeg var egentlig mest opptatt av å se om Wendell hadde besøkt byen, men tok tid til å hilse på de innbyggerne jeg traff på mens jeg lette.
Igjen var det noen som spurte meg om jeg eide en møbel de hadde funnet, men denne gangen sa jeg nei, hvorpå de svarte:

Må si de tester virkelig ut naboene sine i Animal Crossing 😛

En vet aldri hva som skjuler se gi trær i animal crossing, se bare her hva som falt ned fra dette treet? Bells, som er pengene i spillet.
Always room for more moneys!

Bier holder også til i trær 😛

Om litt dukket det opp en stor blå hvalross med ryggsekk, det var vandreren Wendell som omsider hadde ankommet byen.
Og han var virkelig sulten 😛

Jeg hadde ikke noe spisbart med meg så jeg løp rett inn i skogen og ristet på alle trær i nærheten, det er nemmelig noen pæretrær i byen.
Etter litt fant jeg omsider ett og løp tilbake med en pære til Wendell, men den falt ikke særlig i smak. Hvalrosser er visst ikke særlig glad i pærer 😛

Men hva spiser hvalrosser? Jo fisk!
Og heldigvis fant jeg en fiskestang i lost & found i går så da bar det ut på fisketur.

Det falt mer i smak ja 😀
Som belønning fikk jeg en ny tapet til huset mitt, en fabrikkvegg tapet.
Ikke like fin som mansion varianten jeg tidligere hadde kjøpt hos Tom Nook, but hey a gift is a gift!
Okey så solgte jeg den 😛

Treet jeg planet for noen dager siden har allerede begynt å vokse, nå blir det snart flere pæretrær i byen!
Og pærer kan selges i butikken, which means more moneys!

En mosom sak som bare er i Gamecube versjonen av Animal Crossing er at en kan spørre innbyggerne etter jobber.
Jeg fikk i oppdrag å hente en Game Boy som noen hadde lånt bort.

Dette skulle vise seg å være letter e sagt enn gjort. Tsk tsk, låne bort noe en selv har lånt, not good.
Men jeg fant frem til game  boeyn til slutt og fikk levert den til dens rett eier, en liten belønning fikk jeg også, nemmelig nye brevark.

Det passet bra ettersom jeg også fant ut hvordan en får sendt fossiler til identifisering.
Ja en kan nemmelig finne fossiler nedgravd i bakken som så kan doneres til byens museum.
De må bare sendes til stormuseet for identifisering først.

Tom Nooks butikk har kanskje åpent hver dag, men den stenger høvelig tidlig. Guess there’s no more shopping for me today.

Det er ikke bare butikken som tar tidlig kveld, disse stakkarne hadde sovnet ute på trammen til huset sitt. Jeg vekket dem opp slik at de fikk gått inn og lagt seg 😛


Tom Nook

Animal Crossing er ikke et spill en fullfører, det har ingen egentlig mål bortsett fra å bare gjøre det en vil. Men et slags mål er å betale ned huset sitt til butikkeierTom Nook. Han låner oss nemmelig nok penger til et lite hus helt i starten av spillet. En kan etterhvert bygge om huset sitt til større og større varianter.

Tom Nook utvider også butikken sin jo mer penger en bruker hos ham, til slutt er det nesten et stort kjøpesenter.

Blir morsomt å se hva som skjer i spillet på Halloween, lurer på hva slags godteri det er Tom Nook har i butikken sin 😛
I morgen håper jeg at museet har sendt tilbake noen av fossilene jeg sendte idag og kanskje treet mit har vokst mer?

Har du spillt Animal Crossing på Gamecube?

Bilder: Min iphone
#spill #blog #gaming #gamecube #nintendo #animalcrossing #adventure #tomnook

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg