Resident Evil filmene tjener jaggu mye penger

De fleste kjennern ok til den forferdelige filmserien Resident Evil.
Filmene som begynte løst (veldig løst) inspirert fra spillene og så bare gikk helt crazy med action og matrix moves og en story som vel, er det noen story? Det verste med filmene er jo at det ser ut som de har klart å påvirke spillene også, ihvertfall om en ser på storyen i re 5 og 6, huffs.


At filmene sluttet med tall i titlene gjør det litt småvanskelig å huske hvilken film som har hvilken plass i serien 😛

Men anyways, filmene er sinnsykt populære og det har nå kommet frem at filmserien har tjent total 916 millioner, altså nesten en milliard dollar!
Crazy greier, og det er ikke slutt enda, for en ny film er på vei.
Skulle ønske de heller kunne lagt en skikkelig skummel film basert på de første spillene, men er vel for få som ville sett den, folk vil visst ha helcrazy action og spetakel, ja litt som call of duty egentlig hehe.
Selv har jeg ba re sett den førset filmen og synes den var helt ok, ikke spesielt god for å si det sånn, startet på film nr 2, men den var så dårlig at jeg slo av etter 20 min.

Hva synes du om Resident Evil filmene? Har du bidratt til de nesten en milliard kronene?

Bilder: Google
#spill #residentevil #film #capcom #gaming

4 kommentarer
    1. Jeg syns det er skikkelig synd at slike filmer tjener så mye penger. Det er tydelig at hovedmotivasjonen bak disse filmene har vært penger, ikke kvalitet, og det er direkte trist at slike filmer blir så populære når det finnes uendelig andre BRA filmer der ute. Bare se på Transformers serien f.eks.. elendige filmer spør du meg, men de tjener milliarder av kroner fordi de er proppfulle av “kule” effekter, uendelige actionscener og kjente skuespillere. Misforstå ikke, jeg liker action- og adventurefilmer, men Transformers filmene kan jeg ikke fordra 🙂
      Sjekk gjerne ut bloggen min der jeg skriver om film 🙂

    2. Stina: Ja det er triste greier at det skjer, men det triste faktum er jo at folk elsker det jo. Jeg er også glad i eventyrfilmer og action, men Resident Evil filmene er bare rett og slett dårlige i mine øyne, bare rot klasket ihop. Og ja det samme kan sies om Transformers filmene, det beste med de filmene er stemmen til Optimus Prime 😛

    3. Ja, nå er nok jeg, som filmstudent, litt mer kresen enn “den vanlige kinogåer”.
      Har sett alle Transformers filmene unntatt den siste i håp om at de skulle bli bedre, men gikk desverre andre veien syns jeg. Den første syns jeg faktisk var helt OK, og ja, stemmen til Optiumus Prime er nok en av de få bra tingene med Transformers 🙂

    4. Stina: Hehe, ja den første var okei, ikke spes bra, men det eksploderte ihvertfall ikke ting hvert sekund. Har og sett alle bortsett fra siste, men usikker på om jeg gidder å se den, som du sier det gikk ikke akkurat oppover med serien.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg