Counterspy – Inntrykk

Det  ble kjøp av Counterspy.
Og ikke bare har jeg kjøpt det, jeg har faktisk klart det også.
Jeg likte det faktisk ganske så godt.
Det minnet meg faitks litt om spill som Impossible Mission fra C64 med hele agent temaet og det at en leter etter dokumenter.

Spillet er et snikespil vhor en spiller som en agent som skal infiltrere diverse baner hos enten russiske eller amerikanske supermakter på leting etter hemmelige dokumenter og planer for atomvåpen. Begge supermaktene har nemmelig funnet ut at det å sende atomraketter mot månen var en flott ide, og det kan vi jo ikke la dem få gjøre! 😛

Banene er delvis tilfeldig genererte som gjør sitt til at ingen gjennomspillinger blir like. Spillet seesfor det meste fra siden ala super mario, men om en tar cover skifter vinkelen til et fullt 3d perspektiv og spillet blir om til en coverbased shooter.
En får poeng av å finne diverse dokumenter på banene samt hvor stealth aktig en klarer å spille noe som gjør det til en morsom utfordring å prøve å være så snikete som mulig.

Flott cold war inspirert artstil, morsomt soundtrack og god humor samt god skyting og masse å samle opp gjør spillet til et morsomt spill å sette seg ned med.
Det er massevis av våpen og hjelpemidler å låse opp, ja jeg har bare låst opp et fåtall selv om jeg har klart hele spillet en gang. Vurderer sterkt å starte på en høyere vanskelighetsgrad for å låse opp mer.

Et våpen jeg har sanen for er presuation gun, en pistol som får fiender til å skyte sine allierte.
Så morsomt å bare skyte en fiende i en klynge med den og se kaoset starte opp, alt mens jeg bare står i skyggene og får masse poeng 😀
Morsomt å gjennomsøke banene ette rhemmeligheter, en vet aldri hva som skjuler seg bak en luftesjakt eller i et skap 🙂

Counterspy er ute nå nedlastbart til ca 100 kr til ps3, vita og ps4 og det er cross buy slik at en får alle versjoner for prisen av en.
Anbefales!

Noe du kunne tneke deg å prøve?

Bilder: My ps4
#spill #blog #counterspy #stealth #action #sidescroller #indie #ps3 #vita #platformer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg