P.T (Det nye Silent Hill spillet) – Inntrykk

I helgen testet jeg det nye gratis lille horror spillet P.T (Playable Teaser) på PS4.
Spillet er et kort lite spill laget for å reklamere for Silent Hills, et nytt horrorspill på vei fra Metal Gear skaper Hideo Kojima og filmregissør Guilermo Del Torro.

Spillet begynner med at en våkner opp på bakken, en reiser seg omtåket opp og går igjennom en dør som leder til en korridor i et hus.
En spiller fra førstepersonsperspektiv og en kan utforske denne korridoren.
Det er mørkt ute, det regner vist, heldigvis er det lys inne.

Det ser ut til å ha vært lenge siden noen var der, det er kakkerlakker og søppelrester overalt.
En rekke familiebilder antageligvis av beboerne vtiner om hyggerligere tider
Etterhvert som jeg vandrer videre i korridoren kommer jeg over en stengt dør, jaja, ikke mye å gjøre her, bare å fortsette å gå.

Etterhvert fant jeg inngangsdøren, den var også låst, ferden gikk videre.
På en benk ved inngangsdøren stod det en radio som sendte en nyhetssending om en tragedie hvor en familiefar drepte hele familien sin.
Gysne saker…

Litt lenger inne kom jeg over en trapp som gikk nedover til en ny dør.
Jeg gikk ned trrappen åpnet døren, og hva befant seg på andre siden?
Jo den samme korridoren jeg akkurat hadde gått igjennom!

Hele spillet foregår i denne samme korridoren.
Etterhvert begynenr mystiske ting å skje.
En hører merkelige lyder, en banking kan høres fra den mystiske stengte døren.

En ser skygger og skikkelser der framme i mørket.
Ja kort sagt skumle greier.
Faktisk for skummelt for meg 😛

Jeg har aldri vært noen fan av horrorspill vhor en ikke kan forsvare seg, hvor alt en gjør er å bare vandre rundt og bli skremt.
Så etter en times tid med hjertet litt for høyt oppe i halsen orket jeg ikke mer, det ble nok for meg 😛
Det var virkelig flott visuelt sett da, det skal det ha.

Er du glad i slike horrorspill?

Bilder: My PS4 og Google
#spill #blog #inntrykk #horror #ps4 #silenthill #silenthills #kojima #hideokojima #guilermodeltorro #PT

11 kommentarer
    1. Elsker horror spill. Dette håper jeg virkelig de får til, det er alt for lenge siden siste en horror spill har klart og skremme meg noe særlig. De fleste er for lette og lese, og så ovdrives det for mye, samme som i filmene.
      Håper bare de holder seg unna Pyramidhead.. jeg blir så skuffet om han er med her og

    2. Izayoi: Vel P.T var ihvertfall skummelt nok methinks. Skulle jo nesten tro de klarer seg uten Mr Head her da siden Kojima og Del Toro er med, vært litt pussig om de skulle falle tilbake på ham. Blir bare så desperat når de brukte Pyramid om og om igjen liksom for å vise at det er Silent Hill.

    3. Ja det er akkurat det 🙂
      Og vel, hva de fleste andre synes er skummelt, er det sjelden jeg føler det samme for 🙂 jeg får vel se tenker jeg! Blir en stund til PS4 enda så, har noe og glede meg til!

    4. Izayoi: Har du noen favoritter i horrorsjangeren? Er du i Resident Evil / Silent Hill campen eller heller du mer imot Amnesia type spill?
      Det nye
      Silent Hill spillet kommer vist ikke før 2016 så du har god tid på deg 😛

    5. Likte orginale og andre silent hill, det var ok på en helt mørk kveld med storm utenfor, på sorround system og bare telys inne taktikken. Etter det synes jeg de gikk veldig nedover bakke for å si det sånn. Det ble for mye dill og for mye “skal bli redd”.
      Amnesia var greit nok, synes Among the Sleep var ganske søt, og Slender Man var også helt ok. Jeg er ikke lettskremt, jeg er for vant til horror med åra ^^

    6. Izayoi: Du tar alt bare det er skummelt altså 😉
      Falt aldri for Silent Hill serien, ble litt for skummelt og synes ikke kampssytemet var helt på topp i de spillene. Nei for meg går nok grensen for hva jeg takler for skumle spill ca ved Resident Evil remaken på Gamecube, fabelaktig spill på alle måter, og det kommer jo på ps3 og ps4 neste år så enda flere kan oppleve det 🙂

    7. Hehe, vel jeg er personen som sovner til de fleste skrekkfilmer, og mener at skrekk er en tapt kunst for det meste av filmmakere 🙂 Resident Evil klarer jeg egentlig ikke se på som et skrekk spill, mere action med litt “creepy” ness på siden.
      Men heldigvis er vi mennesker forskjellige 🙂

    8. Izayoi: Vel nå er Gamecube Revil bra annerledes enn de andre i serien da, det er ikke et actionspill, men et saktmodig eventyrspill med fokus på stemning og puzzle solving. En har våpen og ammo, men det er veeldig begrenset så en må virkelig tenke seg om før en angriper fiender.
      Men skal ikke påstå det er helt opp på Silent Hill nivå i scaryness da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg