Playstation 4 eller Xbox One?

Så det kan muligens kanskje se ut som jeg kjøper meg en “next gen” konsoll i august.
Diablo 3 Reaper of Souls Ultimate Edition kommer nemmelig ut da, og selv om jeg ikke er helt fornøyd med retningen det spillet går i, well I think still want it 😛

Spørsmålet er hvilken konsoll skal en kjøpe?


Playstation 4
Pros:

  • Den er kraftigst så spill kjører glattere og ser litt penere ut der
  • Jeg har hatt PS3 som hovedkonsoll de to forrige generasjonene så jeg er liksom blitt vant med sonys systemer, trophies og slikt.
  • Jeg vil kunne fortsette på min Ps3 Diablo 3 save, noe som faktisk er gnske kjekt da jeg har klart det spillet fra begynnelsen av en del ganger nå.

Cons;

  • Rotete og uoversiktlige menysystemer som har en del mangler. Mangler funksjoner somallerede er der på PS3, som f.eks å kunne pause nedlastinger.
  • Sony er veldig trege med å gi ut oppdateringer til konsollen som retter opp feil og legger til funksjoner.
  • Kontrolleren har store problemer. De analoge spakene ryr rett og slett fra hverandre, gamestop melder om store mengder lager og innbyttede kontrollere. Sony har ikke gjort noen ting med problemet så langt enda det har pågått siden lansering av PS4. (Dette er den viktigste grunnen til at jeg er usikker på om det blir PS4)
    L og R knappene på toppen skal også være dårlig kvalitet på, de skal ha lett for å sette seg fast.
  • Ingen eksklusive spill i år jeg har lyst på. Sant å si er det veldig få av sonys eksklusive spillserier jeg egentlig er så glad i. Litt nysgjerrig på det kommende Bloodborne, men ingen av Souls spillene har jo klart å fenge meg helt så langt.

Xbox One
Pros:

  • Ingen problemer med kontrolleren
  • Mer proft menysystem, selv om det enda er noe rotete pga Kinect støtten.
  • Micirsoft har dog vært veldig flinke med å oppdatere med utbedringer og nye funksjoner hver eneste måned. Nylig kom mulighet for å laste opp filmklipp direkte til youtube.
  • Ihvertfall ett eksklusivt spill jeg er litt interessert i, nemmelig slåssespillet Killer Instinct.

Cons:

  • Den er litt svakere enn PS4, slik at enkelte spill kjører litt dårligere der og ser litt verre ut. (Spiller egentlig veldig liten rolle dette her)
  • Generelt en smule lange loadetider på spill.
  • Det var jo microsoft som ville at en skulel være måttet oppkoblet mot internett for å i det hele tatt kunne slå på maskinen. Hvem vet om de vil prøve å gå tilbake til det etterhvert?

Hadde bare Sony vært smarte nok til å faktisk fikse den kontrolleren hadde valget vært mye enklere.

Ha du kjøpt eller tenkt å kjøpe PS4 eller Xbox One? Hva var det som fikk deg til å gå for den du valgte?

Bilder: Google og Neogaf
#spill #ps4 #xboxone #sony #microsoft #diablo3 #reaperofsouls #blizzard

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg