Så var E3 over – Noen tanker + Hva jeg ser fram til

Så var årets E3 over.
Må si jeg synes det var et bra show i år.
En del spill jeg virkelig ser fram til som ble vist frem på messen.
Av de tre store synes jeg faktisk det var Nintendo som kom sterkest ut.
De er deffinitivt den platformen med mest spennende titler den nærmeste tiden med Bayo 2, Fantasy Life, Smash Bros og Captain Toad.
Nintendos håndtering av kunngjøringene sine var noe merkelig dog.
Det var en rekke nye spill som ikke ble nevnt på livestreaman overhodet, som Fantasy Life, Mario Party 10 og Code Name STEAM. Veldig merkelige greier. Hvorfor vilel de ikek bruke tid på disse titlene?

Hverken Sony eller Microsoft hadde de helt store nyhetene å komme med, dog Bloodborne på PS4 virker spennende.
Ellers var det noen interessante idniespill, men så å si alle disse komemr jo også på pc.
Ser enda ikke noen grunn til å kjøpe enten ps4 eller xbox one. Noe som jo er både bra og dumt. Bra for jo lengre en venter jo mer stabil og feature rich blir jo konsollene.
Synd fordi en jo aller helst vil ha gode spill å spille på nye konsoller.
Hadde jeg ikke hatt en pc hadde det jo vært en ganske annen sak da.

De spillene fra E3 jeg er mest spent på er:

Fantasy Life (Nintendo 3DS)
Dette var deffinitivt den beste nyheten på E3 for min del.
Jeg har håpet at dette spillet skulle komme ut her til lands nå i mange år og endelig!
Spillet er et kjempesvært rollespill hvor en kan gjøre alt fra å være postmann og smed til ridder og magiker. Spillet er sagt å være en blanding av Animal Crossing og en jrpg.
Det kommer ut i oktober og jeg gleder meg utrolig mye til å spille! 🙂

Grim Fandago Remastered (PS4 og VITA)
Dette var virkelig en overaskelse.
Hvem hadde trodd at vi noen gang kom til å se noen av de klassiske Lucasart eventyrspillseriene igjen etter at Disney fikk kloa i dem?
Men joda, men hjelp fra Sony klarte DoubleFine med Tim Schafer i spissen å få tillatelse til å lage en oppdatert versjon av det klassiske eventyrspillet Grim Fandango.

I spillet utforsker en de dødes rike som Reisebyrå salgsmannen Manny Calavera hvis jobb deter å selge reiser til underverdenen til de nylig avdøde.
Spillet har en flott særegen stil inspirert av calaca (meksikanske skjeletter) og noir filmer.
En virkelig klassiker med utrolig bra håndtverk påa lle områder, stemmer, musikk, story. Veldig spent på å se mer til remastered versjonen. Mon tro hva de eksakt kommer til å gjøre med spillet?

Mortal Kombat X (ps3, ps4, pc, 360, ps3)
Jeg har vært glad i denne slåssespillserien helt siden det første spillet kom ut i 1992 med sine digitaliserte karakterer og blodige fatalities. Dette er faktisk en skikkelig god slåssespillserie med mye mer enn bare blog og god grafikk å henge knaggen på. Dette nye spillet ser ut til å kunne bli skikkelig bra med en videreføring av det gode dype, men samtidig enkle kampssytemet fra MK 9 i tilegg til nyheter som forskjellige versjoner av karakterer og penere grafikk og blodigere fatalities.
Gleder meg til det kommer i 2015.

Final Fantasy Type-0 (PS4 og Xbox One)
Tro det eller ei med spillet vi stort sett hadde gitt opp håpet om å få se her til lands dukker faktisk opp, og ikke bare det det kommer til ps4 og xbox one.
Spillet er en spin off tittel i den kjente Final Fantasy seriem med jrpg spill og har et noe unikt sanntids kampssytem.
Selv har jeg spillt litt den nylig fan oversatte psp versjonen og selv om det ikke var helt super amazing så langt har det deffinitivt potensiale.
Hvor forbedret denne oversatte versjonen til ps4 og xbox one blir vites ikke, men skulle nå tro de forbedrer noe ihvertfall.

Far Cry 4 (pc, ps3, ps4, 360, xbox one)
I det nyeste tilskuddet i skytespill serien Far Cry er handlingen lagt til området rundt de snødekte fjellene i Himalaya.
Spillet blir en stor åpen verden som i Far Cry 3 hvor en kan ta ting i et eget tempo, befri diverse outposts og fort fra fiender, ri på elefanter, klatre i fjellet og gjøre diverse annet morro.
Likte Far Cry 3veldig godt så er spent på dette her når det dukker opp 18 november i år.

Bloodborne (PS4)
Souls serien med rollespill er en spillserie jeg aldri har helt klart å like.
Jeg har prøvd og prøvd, men jeg syens rett og slett bare ikke de er så veldig bra.
De virker bare janky og frustrerende for meg, ikke er kampsystemet så veldig bra heller og ting som egentlig bare er slutrv blir visst av mange hyllet som nyvinninger for en eller annen pussig grunn.
Har folk bare ikke spillt halvgode spill de siste 10 -15 årene?

Jeg har imidlertid ikke gitt serien opp og Bloodborne er en spirituell oppfølger til Demon’s Souls som ser ut som kanskje kan være litt mer forsegjort. Flott dyster gostisks stil har det også så kan jo bli noe dette her.
Spillet kommer ut tidlig neste år.

Captain Toad Treasure Tracker (Wii U) er et spin off spill vhor en Captain Toad som jo ahdde en liten rolle i Super Mario 3D World får sin første hovedrolle.
Spillet ser ut til å være en videreføring av hans puzzleisnpirerte brett i 3D World. En kan nå plukke opp grønnsaker ala Super Mario Bros 2 og kaste dem på fiender som Shy guys, morsomt!
Jeg var først ikke så begeistret for dette, men da jeg så de hadde utviklet kosneptet til å være mer enn bare puzzles ble jeg mye mer positiv.
Spillet kommer ut rundt juletider.

Bayonetta 2 (Wii U)
Jeg var jo allerede spent på dette helsprø actionspillet og har skrevet om det mange ganer før, men nå har vi jo endelig fått en lanseringsdato også og hele Bayonetta 1 følger med helt graits even!
Superdupert!
Spillet kommer ut i oktober.

Super Smash Bros (3ds, Wii U( ser jeg også frem til selv om den serien også er en som aldri har fenget meg helt.
Jeg har bare alltid følt at kontrollen er for upresis og floaty til å gi meg full kotnroll. Og det er noe et slåssespill må ha synes jeg.
Men jeg gir ikke opp for en uforklarlig grunn, dette blir det tredje smash spilelt jeg kjøper og på det tredje skal det skje right? 😛
Spillet kommer på 3ds i oktober og rundt juletider rpå wii u.

Middle-earth: Shadow of Mordor (pc, ps3, ps4, 360, xbox one)
I dette open world spillet satt til filmversjonen av Ringenes Herre spiller en som en Viggo Mortensen knock off ved navn Talion, som har blitt besatt av en Wraith som er ute etter å beseire Sauron for drapet på sin familie.
Det høres kanskje ikke så interesssant ut, men spillet har noe ganske nytt kalt Nemesis System.
Dette systemet lar karakterer i spillets verden huske det spilleren gjør med dem noe som vil påvirke hva de gjør. Om en f.eks kaster en ork på bålet vil kasnkje den orken ønske hevn på Talion for å ha blitt vansiret på bålet.

Dette systemet virker spennende synes jeg og gir jo spillet en stor gjenspillingsverdi. Selve kampsystemet og resten av spillet er jeg ikke fullt så sikker på så spørsmålet blir jo om spillet kan overleve på Nemesis systemet alene. Nå har jeg jo selvfølgelig ikke spillt det så forhåptentligvis er resten av spillet ikke så verst det heller.
Spillet kommer ut i oktober.

Zelda (Wii U)
Og selvfølgelig Zelda til Wii U ser jeg joogså  fram til.
Selv om vi nda vet så lite om spillet at det ikke er mye å si. Vi vet det har en stor åpen verden og ser flott ut men det er stort sett det så langt.
Perosnlig håper jeg det blir bra annerledes enn de andre Zelda spillene da jeg har en bråte av dem enda liggende uklart. Hadde vært flott med noe nytt i serien nå etter alle disse årene. De sier jo spillet skal bryte med seriens konvensjoner så fingers crossed!

Så dette tror jeg var de spillene fra E3 jeg var aller mest spent på (godt mulig jeg har glemt noen i farten :P).
Hva synes du om årets E3? Hvilke spill ser du mest fram til?

Bilder: Google
#spill #e3 #blog #nintendo #sony #microsoft #wiiu #ps4 #ps3 #vita #360 #pc #xboxone #mario #zelda #smashbros #fantasylife #level5 #squeenix #finalfantasy

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg