Watch_Dogs – Inntrykk

Da har Watch_Dogs omsider kommet ut og jeg har fått spillt det litt på min nye PC.
Det går glatt og fint så det var jo kjekt.

I thiiiink i kinda sorta like it?
Ikke på en slik måte at det er helt sinnsykt bra eller noe sånt, men det er litt morsomt å bare fyre igang for å gjøre litt småtteri.

Spillet er et open world spill i stil med GTA, bare at her kan hovedpersonen hacke seg inn på alt mulig over hele byuen. Alt fra folks mobiltelefoner til bruer, kontrollpaneler, lys, ja you name it.

Men før du går helt av skaftet og tenker “wow, et hakcespill, så kult da!”.
Alt dette innebærer ikke noe annet enn at en bare holder inne en knapp og vips så er ting hacket.
I bunn og grunn er dette et tredjepersons actionspill som GTA. Liker du ikke refleksbaserte spill hvor en må skyte og passe på for å holde deg i live er kanskje ikke dette noe for deg.
Noen av skyte sekvensene i spillet kan faktisk by på en utfordring.


It’s my money now!

Det morsomme med hackingen dog er at det gir en en del muligheter til å angripe situasjoner på sin egen måte, noe jeg setter pris på.

Om en fiende har håndgranater kan en f.eks hacke dem og få dem til å sprenges (jepp håndgranater kan hakces nå :P).
Eller en kan sende tekstmeldinger til hans mobil for å avlede oppmerksomheten hans.

Historien i spillet er helt okei så langt, det menneskelige aspektet, som hovedpersonens forhold til sin søster er ikke så verst, men vi har også den mer klisjefylte biten med s tore slemme organisasjoner som gjør bad stuff, not so interesting.
Kontrollen er ikke helt perfekt og føles noe knotete og litt stiv til tider, men it works.

En ting spillet har skjønt dog er at spilleren skal ha massevis å ta seg til i et open world spill.
Her kryr det av ting en kan gjøre.

En kan hacke folks mobiler for å finne deres bankonto for så å tømme denne.
En kan finne ut om noe kriminelt skal skje for så å prøve å forhindre disse.


Det er mye å ta seg til i Watch_Dogs

Klær, våpen og crafting ingredienser an kjøpes i butikker, finne og beseire gjengskjulesteder, spille diverse minispill som gjør om spillets verden til en helt annen, som Alone, hvor en befinner seg i en mørk forlatt storyby befolket av roboter, her må en aktivere reaktorer for å få lyset tilbake til byen. Eller Inavazn, et augmented reality spill hvor en skyter 8bit inspirerte space invaders.
Og dette er bare noe av alt mulig en kan ta seg til.

Men spillet faller litt inn i den fellen open world spill ofte gjør, nemmelig at siden spillet prøver å gjøre så mye så blir det til at de fleste aspektene ved det fungerer helt greit og ikke supert.
Kontrollen føles litt knotete og stiv, og de fleste av avktivitetene i spillet er mer greie enn virkelig morsomme.


Politiet skyr ingen midler for å få situasjonen under kontrll 😛

Selve skytingen i spillet var faktisk ikke så verst, noe som gjør det morsomt når en må hanskes med fiender.
Synes det var bra at ihvertfall en del av spillet var ganske god, for om det ikke er det hjelper det ikke hva mye annet en kan gjøre i spillet. Slik det er nå ser jeg fram til når en møter fiender og må hanskes med dem, and that is a good thin in my book.

Det har vært en god del fokus på den visuelle delen av spillet og på den fronten synes jeg det er helt greit, det ser ganske pent ut, men ikke noe spesielt egentlig.

Men alt i alt er ikke Watch_Dogs så verst vil jeg si.

Har du spillt Watch_Dogs? Hva synes du om spillet?

Bilder: My pc
#blog #spill #watchdogs #watch_dogs #action #openworld #gta #sandbox

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg