Wolfenstein: The New Order – Førsteinntrykk

Da har jeg fått spillt litt Wolfenstein: The New Order.
Må si jeg likte det ganske så godt faktisk.
Spillet er et førstepersonsskytespill satt til en alternativ virkelighet hvor Nazistene vant andre verdenskrig og nå kontrollerer verden.

Jeg var på forhånd ganske spent på historien siden jeg syntes konseptet virket interessant.
Så langt har den ikke vært fullt så bra som jeg hadde håpet.
Det er litt vasnkelig å sette fingeren på det, den føles sliksom litt klisje eller velbrukt på en måte.
Den er ikke dårlig da, bare ikke så bra som jeg hadde håpet, så langt.
Jeg har bare spillt litt så det er jo enda mye igjen å se.

Men selve gameplayet, altså spillingen var veldig bra.
Skytingen føles god og våpenene er detaljerte og bra laget.
Fiendene er også gasnke smarte av seg og om en f.-eks løper fram skyter litt og så trekker seg tilbake så følger de etter deg. De står ikke bare og venter på at en skal komme tilbake og knerte dem.

En annen god ting er at spillet er ikke stapfullt av episke kickass superscriptede sekvenser som så manga andre fps spill. Det jeg mener med scriptede sekvnser er at det skjer noe stort “kult” som f.eks hele huset en er i raser sammen eller tanksen en sitter i sprenges og en kastes opp i været og dette uten at en kan gjøre noe bortsett fra noen quicktime events.
Jeg liker virkelig ikke spill som er overlesset med slike sekvenser, det er et spill jeg spiller, ikke en film.

Det er jo såklart noen scriptede sekvenser i spillet, men de er korte og heldigvis ikke så ofte så langt.

Brettene er også ganske frie til tider, dvs en har et litt stort område som en kan velge selv hvordan en vil takle. En kan prøve å snike seg rundt og takle fiendene lydløst. Eller bare løpe rett frem i Rambo stil mens en palsfrer løs.
Selv når brettene ikke er så åpne kan en ta ting i sitt eget tempo.

Spillet føles faktisk litt old school siden en ikke kosntant blir avbrutt av filmsekvenser og scriptede sekvener.
Som i de gamlere fps spillene så går faktisk en god del av tiden med til å faktisk bare spille. Løpe rundt og skyte fiender og holde seg i live og lete etter hemeligheter.

Spillet gikk litt tregt på min nåværende pc så har tatt en pause til jeg får min nye som mest sannsynlig kommer i morgen.
Gleder meg til å fortsette!

Har dus pillt Wolfenstein: The New Order?

Bilder: My PC, IGN og Gamespot
#blog #spill #wolfenstein #wolfensteintheneworder #fps #action

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg