Sony VS Microsoft – Hvem vinner E3?

E3, årets aller største spillmesse nærmer seg med stormskritt.
9 juni går den av stabelen og vi kan forvente en uke full av spillnyheter.
Men hvordan går det egentlig med de to store konsollutgiverne, Sony og Microsoft?

I år skulle det ikke forundre meg om Microsoft “vinner” E3.
De har ligget under med sin Xbox One, som har slitt med salget og sitt image hos folk flest og de trenger nå virkelig å vise at de har godsaker å by på som bare finnes på sin konsoll.
De har allerede hypet opp sin pressekonferanse ganske mye og tilogmed kunngjort en rekke nyheter før E3 som får en til å lure på hva i all verden de kommer til å vise frem på selve pressekonferansen.

Microsoft har også vært veldig flink til å gjøre positive endringer på sin Xbox One, som å legge til Youtube opplasting, forbedre operativsystemet, ja ganske enkelt lytte til hva folk vil ha på konsollen av muligheter og funksjoner.
Det har kommet mange oppdateringer til konsollen siden lansering og nda flere er på vei.


Sony derimot har ikke sagt noen ting, det kan egentlig se ut som de hviler på laubærene sine ettersom de så langt leder den nye konsollgenerasjonen.
De har knapt oppdatert konsollen, ikke et pipp om at de vedgår seg problemet med håndkontrollene sine og ikke et pip om planene for fremtiden. Det virker også som konsollen kan ha et problem med at saver forsvinner, men heller ikke der har sony gjort noe som helst. Der hvor Microsoft kommuniserer og hører på fansen gjør sony null koma niks virker det som.

Selv om jeg har brukt PS3 som min hovedmaskin ved forrige konsollgenerasjon må jeg innrømme at jeg har lite til overs forde fleste av sonys eksklusive spill, vel bortsett fra The Last of Us som er veldig bra da. LittleBig Planet, Infamous serien, Killzone, Gran Turismo, God of War. Ingen av dem synes jeg er sånn superbra egentlig.

Egentlig synes jeg ikke noen av konsollene har de aller beste eksklusive spillene, MS har jo Gears og Allan Wake da ihvertfall.
men Microsoft har mye mer penger enn sony, penger som kan brukes til å kjøpe flere eksklusive titler fra tredjepartsutviklere.
Microsoft har jo allerede gjort dette med Dead Rising 3 fra Capcom og Sunset Overdrive fra Insomniac.

Jeg tror derfor det er godt mulig at Microsoft kommer ti å ha noen store eksklusive titler å vise fram på sin E3 pressekonferanse i år. Det ryktes om et fra Japanske Platinum Games (Bayonetta, Metal Gear RIsing) og hvem vet hva mer de kan ha kjøpt seg.
Jeg har et lite håp om at de kommer til å avsløre et nytt Battletoads spill, det hadde vært soo awesome!
DE har noe Sony ikke har, nemmelig en del gamle serier de kan hente frem igjen fra Rare. Noe de jo allerede har begynt med med Killer Instinct.
Microsoft har også gang på gang uttalt at E3 kommer til å handle om spill, spill og bare spill hos dem i år, noe som er godt å høre.

Sonys pressekonferanse derimot, hmm, jeg vet ikke helt men jeg ser for meg at den blir noe mer kjedelig enn MS sin.
Mer salgsprat, mer fokus på Virtual Reality, fokus på spill som allerede er ute. Ja kort sagt en av disse pressekonferansene hvor du egentlig vil hoppe fram til godbitene.
Jeg håper jo selvfølgelig de har masse flott å vise frem, men de siste pressekonferansene fra dem har egentlig vært helt midt på treet for min del.

Hvem heier jeg på tenker du kanskje?
Spiller liten rolle for meg, jeg vil bare ha gode spill.

Men samtidig synes jeg det er veldig dumt gjort av sony å ikke fikse på probleme på kontrollerne sine og den save bugen på konsollen. Det å bare ikke engang vedgå at det er et problem sender ikke gode signaler til fansen.
Hvem tror du kommer best ut av E3?

Bilder: Photoshop og Google
#spill #sony #microsoft #E3 #mgs #battletoads #rare #xboxone #ps4 #playstation #xbox

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg