Min pc synger på siste verset

Min gode gamle PC har begynt å synge på siste  værset nå gitt.
Virker som cpu viften er noe galt med og samme hvor mye jeg kikker og fikler utgjør det ingen endring.
Ikke er det noen løsning å kjøpe ny vifte heller da viftefestet i maskinen er knekt på en side.
Maskinen funker jo enda, men det går nok unektelig mot slutten.
Jeg kjøpte den i 2008 så det blir jo ca 6 år med tro tjeneste som vel ikke er så helt ille.

Da er det jo lite annet å gjøre enn å se seg om etter en ny pc.
Før har jeg pleid å kjøpe pc’ene min i deler for så å få hjelp til å sette dem sammen, men nå har jeg tenkt å sette sammen en selv på komplett.no og få den levert komplett.
Jeg er lei av deleknotingen nå, jeg vil bare ha en god komplett maskin klar til bruk.
Den tiden hvor jeg var inne på hva som var hva av prosessorer og slikt er over for lengst 😛

Spørsmålet er hvilken pc skal en gå for?
Jeg er ikke den som bryr meg særlig om at spill må kjøre på maks oppløsning og jeg besvimer ikke med synet av hakkete kanter rundt objekter så jeg trenger ikke en ninja pc med det nyeste av allting.

Men samtidig vil jeg jo ha noe som varer.
Jeg heller mot en til rundt 9000 eller en til 7500, som jo er mye penger, men håpet er som sagt at den skal vare i ihvertall seks år til, jeg får se hva det blir til.

Aldri morsomt at noe skurrer med pc’en.

Har du en pc? Hvordan går det med den og hvor lenge har du hatt den?

Bilder: Google
#blog #spill #pc #komplett

4 kommentarer
    1. jeg tror ikke vi skal gå inn på mitt forhold til min laptop, eller mutlicom :p
      Gå for en pc til en ok pris, der delene ikke er kjent for å ryke sånn helt uten videre. Men det er nå sånn med PC, at det hender jo at man har uflaks og. 🙂

    2. Izayoi: Ja nei jeg har ikke tenkt å gå for noe svindyrt. Heller egentlig mest mot en til ca 7500, mern såklart var det noen som sa det skjermkortet bråkte en del, and I don’t like bråk så da ble jeg såklart litt usikker på den 😛
      Det er ikke så enkelt å kjøpe pc hehe.

    3. Nå er det forskjell på hva folk mener er bråk og 🙂 noen mener jo at det ikke skal komme så mye som en lyd fra en pc, mens andre synes det er greit med litt lyd.
      Sitter og ser på pc jeg og, men skal ta det via en venn’s venn, siden han driver firma, så han får en sum og så setter han sammen det beste mulig for det.

    4. Izayoi: Ja det er jo det. Har pleid å kjøpe pc’er i deler og fått hjelp til å sette dem sammen, men gidder ikke å styre med det nå lenger. Så kjekt å bare kjøpe en som er ferdig satt sammen, ready to go liksom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg