What I’ve been playing: Dark Souls 2 (And I don’t know why)

I det siste har jeg spillt litt på Dark Souls 2 på pc.
Spillet er et rollespill satt til en dyster depressiv verden hvor en egentlig står gasnke så fritt til å bestemme hva en skal gjøre.
Dette er ikke noe Skyrim dog, en har ikke så mange muligheter, men spillet holder ikke hånden din overhodet. Det peker deg ikke i noen retning, og du vet egentlig knapt hva oppdraget ditt er.
Det er ikke så mye historie i spillet, den er ihvertfall ikke åpenlys, en må selv lete litt rundt for å lære litt mer om spillets verden.

Jeg liker det som er der av historie da. Det er skikkelig dystert og spillets verden virker fortapt, dets innbyggere har for det meste gitt helt opp. Det er en ganske annen stemning enn i de fleste andre rollespill.

En støter på diverse fiender rundtomkring, når disse beseires får en sjeler.
Disse er spillets valutta og brukes til alt mulig. Du levler opp med dem og du bruker dem som penger i spillets butikker. De er kort sagt veldig verdifulle.

En kabn bare levle opp med sjelene på spesielle steder og om en skulle være så uheldig å dø før enfår brukt dem opp får en en sjangse til å løpe tilbake til hvor en døde for å plukke dem opp igjen.
Om en dør på veien dit før en når frem til hvor en døde er de sjelene tapt for alltid.
Gasnke surt om en hadde masse sjeler som en så aldri får igjen.

Spillet kan være frustrerende da det føles litt upolert, kontrollen er noe stiv og en må kjmpe litt mot både fiender, kontroller og kamera til tider, noe kan bli frustrerende til tider.

Spillet er egentlig ganske hensynsløst.
Når en dør kommer alle fiender tilbake, men etter å ha beseiret dem en del ganger forsvinner de, og om en så har vært uheldig å dødd en masse og tapt mange sjeler så har en jo en stor ulempe resten av spillet, kan se for meg at en kan slite veldig lengre uti spillet om en har mistet mange sjeler.

En kan visst også kjøre seg fast når en levler opp om en foksuerer på å øke feil stats.
Litt dårlig spilldesign spørr du meg.

Ja egentlig vet jeg ikke helt hvorfor jeg fortsetter å spille spillet, jeg synes nemmelig ikke det er så veldig bra 😛
Ofte har jeg etter å ha dødd på en fiende som virker ganske umulig tenkt tanken “nei Dark Souls 2 nå har du brukt opp sjangsene dine, jeg gidder ikke mer dette her.”
Men så litt senere fyrer jeg det i gang igjen.

Jeg tror kanskje det har noe med at en er ganske fri i spillet, om en vil grinde for å gjøre seg sterkere kan en det, vil en utforske den groten der kan en det.
en kan fast travle i spillet som gjør at en ikke må bruke lang tid på å komme seg de forskjellige stedene, noe som gjør det litt enklere å starte opp igjen.

Akkurat nå er jeg kommet til en boss som virker høvelig vanskelig, men heldigvis har jeg en annen vei å utforske som virker litt enklere, så jeg har ikke gitt opp helt enda 😛

Har du noen gang holdt på med et spill uten å helt skjønne hvorfor?

Lanseringstrailer som gir litt glimt av historien:

Bilder: My pc
#spill #blog #pc #darksouls #darksouls2 #fromsoftware #action #rpg #souls

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg