Nintendo Game Boy feirer 25 år i dag!

Tenk det, i dag er det 25 år siden den første game boyen kom ut.
21 april 1989 kom den ut i Japan.
25 år, det er lennge det.
Husker enda vår første game boy, spillene vi hadde vær tetris og  Bugs Bunny crazy Castle.
Sistenevnte var et flott platform/puzzle spill og tetris, vel det var tetris. Egentlig ganske kjedelig syntes jeg, men hey it was a game at least 😛


Bugs Bunny Crazy Castle

Jeg har alltid vært glad i den første game boyen, det er bare noe med den, så mange skikkelig flotte spill der og så tror jeg kanskje det hadde noe med at den var mobil, en trengte ikke en tv og en konsoll for å spille, bare slå på og vips så var en igang.
Syntes også spillene faktisk hadde en tendens til å se bedre ut enn NES spill, kasnkje det hadde noe med at de bare var i gråtoner, slik at utviklerne jobbet på en litt annen måte for å få frem dybde og skyge eller noe?

Har enda min game boy og den funker like bra den dag i dag, selv om den er litt slitt etter mange års bruk, den har vært så uheldig å miste dekslet over skjermen. Sorry about that old friend.
A og B knappene og d-paden funker enda kjempebra, nintendo kunne kvalitet på den tiden det skal være sikkert.

Jeg er fremdeles litt på utkikk etter gode game boy spill selv den dag i dag 🙂


Noen av de mange flotte spillene til Game Boy

Game Boy color har jeg ikke noe særlig forhold til, syntes kvaliteten på spillene gikk kraftig ned når den kom, det var liksom som en rekke b utviklere plutselig fant ut at de kunne gi ut crappy spill der eller noe.
Nei original black & White all the way!
Den slukte virkelig batterier dog 😛

Gratulerer med 25årsdagen Game Boy, here’s to 25 more! 🙂

Hadde du den originale game boyen?

Bilder: My iphone, Mobygames og Google
#spill #nintendo #gameboy #blog #mario #supermarioland #tinytoons #turtles #tmnt #ducktales #megaman

2 kommentarer
    1. Har aldri tenkt på at jeg er gameboy er like gamle:O
      jeg har en gameboy som jeg sikkert har arvet fra en av brødrene mine. Vi kalte den “fatboy” fordi den var stor i forhold til GBC. Dekslet er har falt av på min også=) spilte mest Pokemon på den før jeg fikk tak i GBC. Den var lettere å få ned i lomma:p
      Men jeg syns det virker som om Pokemon Red går raskere på gameboyen enn color. Om det virkelig er slik veit jeg ikke.

    2. nerdslife: Hehe, selv var jeg 8 år når den kom ut 😀
      “Fat Boy” poor game boy, it’s not fat it’s just big boned! 😛 Merkelig det der med dekslene, så var det ikke bare min hvor det skjedde.
      Hmm, pussig det med pokemon red, men skulle ikke forundre meg om det stemte heller, hvem vet hva som kan påvirke slikt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg