Diablo 3 goes on easter vacation

Jeg har vært på “påskeferie” hos familien i noen dager og med på lasset ble Diablo 3 på PS3 og saven min.
Først prøvde jeg og en av brødrene mine oss på litt flerspiller hvor jeg var min level 37 barbar og han sin level 18 monk, men det gikk ikke helt bra pga den store levelforskjellen.

Dog fant jeg noe ganske så awesome mens vi spillte, nemmelig dette.

Nemmelig en craftingoppskrift til blacksmith til å lage item settet Cain’s Fate. Fire deler utstyr som er basert på Deckard Cain.
Morsomt!

Dessverre var ikke utstyret særlig bra så det ble bare til at jeg brukte kappen, men dette er min første crafting oppskrift så var litt stas å finne uasnett da.

Min Barbar med alle delene av Cain’s Fate. Det var egentlig ikke så mye som minnet om Cain på settet, bortsett fra kappen, ihvertfall på barbaren. Kasnkje det ligner mer på andre classes?

Siden det ble vrient å spille sammen pga levelforskjellen bestemte vi oss helelr for å begge starte på en ny karakter isteden.

Jeg ble Wizard, noe jeg har tenkt på å starte på lenge nå og brodern ble en Demon Hunter. Var morsomt med noe annet enn en melee class som jo er det jeg vanligvis spiller som i spill som dette.

Da gikk det sttraks mye bedre å spille. Vi satte opp vanskelighetsgraden til hard med en gang bare for å få litt mer utfordring og det funket bra det. Det ble ikke for vanskelig, men samtidig utfordrende, as it should be.

Var morsomt å prøve ut alle egenskapene til wizard, en masse morsomme spells å bryne seg på her. Så fram til hver level opp da en jo låser opp nye hver gang.

default spell til wizard “Magic Missile” syntes jeg var høvelig laber i starten, men etter jeg fikk beefet den opp med en rune til å skyte tre kuler ble den litt bedre. Jeg prøver å være en rangeed, altså avstandsbasert wizard for nå så nærkampspells holder jeg meg unna. Vel bortsett fra Frost Nova, som fryser fiender fast en liten stund. Den er veldig kjekk å ha.

Merket at han kan være ganske svak dog så her gjalt det å holde seg mobil og ha fiendene på avstand.
Jeg holder fast ved at Akt 1 er den deffinitivt beste akten i spillet, den er så mørk og dyster og stemmningsfull, spesielt is tarten. Og variert og lang er den også. De kunne egentlig ha delt den i to og kalt andre del akt 2 siden den er så lang.

En besøker både ødelagte døde skoger, kirkegårder, katedraler, katakomber, gress sletter oppe i fjellene, forlatte huler og mye mye mer.

Akt 1 har og så en av de kuleste bossene i spillet, nemmelig King LEoric, the Skeleton King. I motsetning til de fleste andre store bosser i spillet er han ikek en feit og  blubete demoen av noe slag men en creepy og sorta badass looking skjelettkonge.


Bilde fra pc ver (Fikk ikke tatt bilde)

Kampen mot Leoric ble av det awesome slaget da vi hadde flaks og fikk hele tre Nephalim orbs som gav oss superpowered attacks. Ikke bare gjør en langt mere skade, men det ser awesome ut også, det spruter gult lyn, eksplosjoner og lysglimt overalt. Snakker om flaks at vi fikk det akkurat på bossen!

Det ble ikke de store skattene hva loot angår siden spillet ikke dropper særlig med legendaries tidlig, men vi fant jo bedre utstyr titt og ofte fordet da. Jeg holder meg til å bruke enhåndsvåpen og skjold for nå med min wizard selv om jeg vurderer å dropep skjoldet til fordel for en wizard ring, men jeg mister så mye armor da! 😛

Ferden gikk videre gjennom mørke skoger hvor det krydde av spøkelser og andre skummle skapnniger til gamle gravkammer med edderkopper og flaggermus til vi omsider kom til the Highlands.

Her er det både goatmen, en slags stangende minotaurer, levende trær og farlige øyenstikkere som lurer,.
Alle disse mosntrene gjør høvelig mye skade om en ikke passer på, spesielt for en skrøpelig wizard så har gjalt det virkelig å være på tå hev.
Og det ble sånn omtrent så langt som vi kom.
Min wizard ble faktisk level 15, ikke så verst det, nå har jeg en wizard klar til expansion kommer på ps4 og! 🙂

Bilder: My iphone og Google
#spill #blog #ps3 #diablo3 #wizard #monk #barbarian #action #loot #rpg #blizzard

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg