Spillblog: Castlevania Chronicles – It’s alive!

I går bestemte jeg meg for å gjøre et nytt forsøk mot fake evil Simon Belmont på PS1 spillet Castlevania Chronicles.
Først gjalt det å komme seg gjennom det lange brettet før selve bossen, og jeg klarte selvfølgelig å knøvle det til slik at det tok litt lengre tid enn det skulle ha gjort. Curse you falling trough stairs on toy level!

Men jeg kom meg nå frem til bossen etterhvert.
Og yep, han beseiret meg igjen, men før jeg døde syntes jeg at jeg så et mønster i bevegelsene hans, så jeg ble litt me optimistisk på beste forsøk.

Og jepp jeg hadde sett rett, han hadde et gasnke fast bevegelsesmønster og når en bare holdt seg unna ham var han faktisk bra enkel åfå has på, det var som om han egentlig ikke gikk etter meg overhodet.

Hahah, I finally got you evil fake Simon Belmont, Victory is mine!

Så gik kferden videre til neste brett, som ser ut til å være nest siste. Hmm, lurer på hvem som kan være bossen her? 😛

Første del av dette brettet fant sted i et fangehull fult med beinkastende skjeletter, svaiende knivblader og fleamen.
Jeg kom meg igjennom på første forsøk, men det v ar på hengende håret.

Så kom jeg til noe som så ut til å være en slags produksjons sentral for dukker? Det krydde av red skeletons her, de som alltid reiser seg opp igjen når en slår dem. Spillet var litt sleipt her, jeg slo på en vegg for å se om det var noen hemmelige bonuser å hente og joda det var det, på andre siden av veggen som jeg ikke kunne nå fram til. Pisken var nemmelig så lang at den jo slo igjennom. You got me there video game.

Etter litt kom jeg til noe som så ut som et verksted/laboratorium med diverse arbeidsbenker. Aargh, hvorfor har dukkene blod? Freaky.
Og hva er det som sitter på kne der borte? Jo frankensteins monster!
Han var ikke noen boss, bare en spesiell fiende.
Likte designet på ham her, han er mer realistisk framstilt enn i symphony of the night og virker mer skummel og truende her. Han tålte enormt mye juling også, jeg slo og slo, men han gikk ikke ned.

Jeg kjempet tappert, men monsteret ga seg ikke og jeg gikk ned for telling.
Scary guy. Lurer på hva jeg må gjøre for å få has på ham? Får prøve ut noen nye taktikker neste gang.
Det går ihvertfall framover i spillet 🙂

Hva spiller du på for tiden?

Bilder: My pc
#spill #blog #ps1 #psx #castlevania #castlevaniachronicles #monster #frankenstein #simon #simonblemont #konami #2d #retro

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg