Spillblog: Castlevania Chronicles – The Werewolf in the Clocktower

Det har blitt litt mer Castlevania Chronicles i det siste.

Jeg slet litt med Medusa som var bossen på det brettet jeg kom til sist. Hun var ikke den mest umulige bossen i seg selv, men jeg brettet fram til henne var litt vrient og jeg klarte ikke å komme fram til henen uten å miste ca halve engergimåleren. Og når hun som første boss bare mistet en energistrek pr slag ble det litt smårvient. Men det gikk heldigvis til slutt, puhh!

Jeg tok forresten feil angående clocktower brettet, jeg hadde ikke kommet til det enda. For det dukket nemmelig opp nå.
Med både tannhjul og medusaheads hulter i bulter.

Skumle passasjer hvor det misnte felsteg ender i en piggete død er det også.

En gang hadde jeg så griseflaks at jeg fikk en slik magisk kvist som en kan fylle opp energien med av en vanlig fiende. Yes! Tenkte jeg, nå blir denne bossen en cakewalk, og så var jeg selvfølgelig så uheldig å plukke opp et annet subweapon istedet og kvisten forsvant. Easy come, easy go, sniff 😛

Her var bossen en varulv. En får faktisk se transformasjonen når en møter bossen, flott detalj det synes jeg.
Den var litt småvrien den også, her gjalt det å holde seg i bevegelse og angripe konstant. Etter noen forsøk gikk den ned den også. Puhh. Merker at spillet begynner å bli litt vanskeligere nå.


Flott intro til varulvbossen

Så bar ferden videre til neste brett. Synes dette området virker kjent, men klarer ikke helt å sette fingeren på hvor eksakt fra.
Her gjalt det å komme segt nedover en rekke trapper, mens en passer på å bake diverse skjeletter på veien.

Etter litt kom jeg til en slags bro, som plutselig begynte å rase sammen!
Her gjalt det å raska på og hopppe fra fallende platform til fallende platform mens en unngår medusaheads. Puhh, hekstisk seksjon dette, men det gikk heldigvis uten problemer. Tror jeg må ha blinket etter å ha blitt truffet av et medusahead på bildet hehe.

Neste seksjon var en noe mer merkelig plass. Et slags lekerom eller noe? En masse leker som er fiender her og de flyger rundtom på skjermen som gjør det noe vrient å unngå dem til tider. Som en drøss med medusaheads overalt!
Det var da fælt så uheldig med bildene jeg var da, ser ut som jeg knipset akkurat da jeg blinket igjen 😛
Så ble det på tide med en pause for now.

Spiller du på noe i helgen?

Bilder: My pc og youtube
#spill #bløog #ps1 #psx #konami #2d #platformer #castlevania #castlevaniachronicles

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg