Nyheter fra gårdagens Nintendo Direct

Nintendo hadde sin ganske regelmessige livesending kalt Nintendo Direct i går kveld.
Jeg satt klar til å se den, men det var et mareritt å få sett. Streamen stoppet nemmelig så mange ganger at jeg til slutt måtte gå over til å se på den amerikanske som streamet helt fint på youtube. Den europeiske brukte ustream. Skikkelig kjedelige greier.
Noen interessante nyheter var det jo:

Først fikk vi se en trailer av den nyeste karakteren til Smash Bros, nemmelig Little Mac fra boksespillserien Punch Out.
Synes det var morsomt at han endelig fikk være med, han var jo et assist trophy i det forrige spillet.
Morsomt at han har power meter fra punch out i spillet her også. Hmm, lurer på om kommentarene fra treneren hans Doc er mens en spiller også? Kan bli litt mye methinks.
Uasnett ser fram til å spill som Little Mac.
Super Smash Bros kommer ut en gang i 2014.

Så fikk vi en ny trailer fra Mario Golf World Tour på 3ds , som fremdeles ser ut som mer Mario Golf. Stil no rpg mode.
Det morsomste med videoen fra spillet var Iwatas Wii hehe.
Spillet kommer ut 2 mai.

Så var det en ny video fra det kommende 3ds platformspillet Kirby’s trple deluxe.
Boooring, samme gamle kirby, jeg erb are helt utbrent på denne serien, men nok morsomt for fansen av serien da.
Spillet kommer ut  16 mai.

Så var det Yoshi’s New Island som fikk vise seg frem igjen. Ser fremdeles morsomt ut dette selv om det blir litt for dumt når Iwata forklarer at den største nyheten i spillet er at Yoshi nå kan skyte et gigantisk egg. du har sannelig ikke mye nytt å komme med om dette er det du framhever som en stor nyhet.

Så fikk vi et nytt spill kunngjort.
Nemmelig Steel Diver Sub Wars til 3ds. Et ubåt skytespill med både enspiller og flerspiller muligheter. Spillet har også en gratis versjon med litt begrensede funksjoner.
Så egentlig ikke så veldig interesant ut dette her, veldig tregt og simpelt. Kjekt at det kan prøves i en gratisversjon da.
Spillet er ut epå e-shopen nå.

Så fikk vi se litt mer til Professor Layton vs Phoenix Wright: Ace Attorney til 3ds.
Gleder meg, gleder meg, gleder meg! 🙂
Ser fremdeles skikkelig morsomt ut, vel bortsett fra Layton puzzle delen da, men skal være klare å komme meg igjennom dem 😛

Så ble fotball strategispillet Nintendo Football Club vist frem igjen.
Ser fremdeles litt morsomt ut dette her, altså som et strategispill, jeg finnes ikke interessert i fotball 😛
Det kortsystemet virker interessant. Tror kanskje det er v erdt en test dette her. Håper bare ikke de sekvensene hvor en ser på selve matchene er spes lange for det kan fort bli kjedelig.
Spillet kommer ut på e-shop 17 april.

Så fikk vi enda et nytt spill kunngjort.
Det nedlastbare spillet, Weapon Shop  de Omasse fra Level-5.
I spillet er en en smed som må lage våpen til eventyrere.
Ser potensielt morsomt ut dette her synes jeg. Morsomt med spil som lar en ta andre roller i en jrpg aktig setting.
Litt spent på dette her ja.
Spillet kommer ut 20 februar, så ikke lenge til.

Alle de andre level-5 e-shop spillene er også på salg nå til ca 25 kr pr stk. Kanskje det er noe som eer verdt å teste der?

Så fikk vi se en ny trailer fra Wii U spillet Donkey Kong Country Tropical Freeze.
Ser fremdeles skikkelig bra ut dette her, selv om jeg fremdeles synes det er unødvendig å endre vinkelen i spillet. Når gameplayet er 2d er det bare forvirrrende å endre synspunktet da det blir vrient å bedømme avstander.
Gelderm eg til dette her ja og det kommer jo ut neset fredag! 🙂

Nok en liten kunngjøring.
NES Remix, det nedlastbare spillet som kom til wii u i desember får allerede en oppfølger.
Denen gang er det småbiter av NES spill av nyere dato som super mario bros 3 og Kirby’s Adventure som remixes og gis nye sprø utfordringer.
Må si jeg synes det var litt sleipt av nintendo å gi ut dette spillet så nært forgjengeren. Det er jo ikke engang dlc. Hadde jeg vist at dette kom hadde jeg ikke kjøpt det første nres remix da det ser ut til å være fler spill jeg har spillt mye med her.
Spillet kommer ut 25 april.

Så fikk vi en ny trailer fra det kommende Mario Kart 8 til Wii U. Den største nyehten her er at Koopa ungene fra Super Mario Bros 3 er spillbare. Why not.
Ellers ser spillet fremdeles veldig pent ut visuelt, men ser fremdeles ikke det store med alle gimmickene de må ha med i spillet som kjøring under vann, med hanglider og på veggene. Oh well.
Spillet kommer ut 30 mai.

Så fikk vi en ny film fra det kommende 3ds spillet Monster hunter 4 Ultimate. I dette action rollespillet jakter en på store monstre mens en crafter utstyr og gjenstander til sin karakter.
Ser bra ut dette her og jeg ser fram til spillet, men siden det ikke kommer før tidlig 2015 gidder jeg ikke å bli særlig hypet på det enda.

Og ti slutt fikk vi en ny trailer fra character actionspillet Bauyonetta 2 til wii u.
Dette gleder jeg meg til, syens det første spillet er et av de beste spillene i denen sjangeren. Ser like helsrpørtt og over the top ut som originalen. Håper bare en ikke må slite med en ai kompanjong mens en spiller fordi spillet også støtter multiplaer. Hater det når enspiller blir dårligere bare fordi spillet skal ha flerspiller.
Fremdeles vil de ikke gi oss noen dato på når spillet kommer. Begyenr å bli bra lenge siden det ble kunngjort nå. Det skal vist komme ut i sommer i Japan så kanskje det blir rundt da her og om vi er heldig? Håper ihvertfall det.

Vi fikk også se litt mer gamelpay fra det kommende wii u jrpg spillet X.
Synes ikke det så spes supert ut egentlig. Veldig stivt og uengasjerende kampsystem så langt. Ingen hitreactions på fiender i det hele tatt.  Nei dette så ut til å være et spill som enda har en god stund med utvikling igjen.

Dette var dem est interesange nyheten fra gårdagens nintendo direct for min del.
Hva synes du om nyhetene? Noe du ser fram til?

Du kan se hele gårdagens europeiske Nintendo Direct her:

Bilder: Google
#spill #nintnedo #platinumgames #capcom #level-5 #aceattorney #phoenixwright #maya #layton #bayonetta2 #mariokart #nintendo3ds #3ds #wiiu

2 kommentarer
    1. Jeg hadde for mye håp for denne sendingen egentlig,, men ser du glemte å ta med at vi fikk se gameplay av “X” 😛 ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg