Playstation 4 får støtte for PS1 og PS2 spill?

Et nytt rykte sier at Sony jobber med å legge til støtte for playstation 1 og playstation 2 spill på den rykende ferske playstation 4 konsollen.
Ifølge ryktet skal det ikke være snakk om en streaming løsning som playstation now, men en emulator som kjører spill på selve konsollen. Planen skal være å legge til støtte for å kjøre disse spillene i høyere oppløsning enn originalt slik at de vil bli langt skarpere enn opprinnelig.

Dette er faktisk Final Fantasy X ps2 versjonen kjørt i en emulator på pc. Så flotte kan altså ps2 spill se ut på ps4.

Dette var jo spennende rykter da. Håper virkelig det stemmer.
Mye bedre løsning enn de streame greiene de bruker for å spille ps3 spill på ps4 synes jeg.
Om det stemmer så håper jeg også at vi får bruke de ps1 og ps2 spillene vi allerede har på disc. På ps3 må en jo kjøpe ps2 spill på nytt fra psn.
Jeg har nemmelig en del ps1 og ps2 spill i hylla jeg gjerne kunne tenkt meg å spille på ps4’en 😉

Mon tro om en også vil kunne bruke remote play på ps vita på disse spillene. Altså vil en kunne spille disse ps1 og ps2 spillene på ps4 via vitaen over internettet?

Hva synes du om at vi kanskje kan spille våre ps1 og ps2 spill skarpere på ps4?
Har du noen spill stående i hylla du kunne tenke deg å prøve på ps4?

Kilde: Neogaf
Originalbilder: Google
#spill #ps1 #ps2 #ps4 #sony #emulator #backwardscompatible

2 kommentarer
    1. Det hadde jo ikke gjort noe. For playstationen min, den ligger pakket vekk fordi jeg kan spille ps1-spill på ps2’en min (og dels på ps3’en)… Så om jeg kan sette vekk ps2’en når jeg får meg en ps4 hadde jo ikke gjort noe… Jeg har jo ikke egentlig lyst til å samle alt av spillkonsoller i den lille hylla under tv’n…
      Det er fult nok der som det er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg