Spillblog: Final Fantasy XIII – Fighting scrap metal

Det går stadig fremover på Final Fantasy XIII.

Støtte på en boss som så ut til å være laget av skrot.
Men med et fullt party gikk bossen ned for telling uten de store problemene.
Skrot eller ei, you get in my way, you pay the price! 😛

Og hva fikk vi av bossen? Jo en garasje. Kjekt med en garasje i lomma 😛

Etter dette splitter gruppa opp, Sazh dro med Vanille og Lightning tok med seg Hope. Nå styrer en igjen Lightning og kampene ble morsommere igjen siden en faktisk kan gjøre litt skikkelig damage nå i motsetning til Sazh og vannpistolene.

Våpenoppgraderings mekanikken er interessang selv komponentene er litt knotete. Jeg tolket det slik at det spiller egentlig ikke noen rolle hva komponenten er, det eneste som varierer er hvor mye exp en får av den. Tror ikke enkelte komponenter utvikler våpnet i spesielle retninger. If it did I’ve screwed up 😛

Problemet med et slikt oppgraderingsystem er jo at det blir litt vrient å vurdere om en skal bytte våpen når det nye våpnet er langt svakere enn det en allerede har oppgradert en del. Men det nye kan jo etterhver bli bedre, men da må en altså loffe rundt med et crappy våpen til en får oppgradert det nok. decisions decisions. 😛

Etter litt var de tpå tide med en flashback sekvens hvor en egentlig ikke gjorde noe annet enn å traske noen skritt for å starte neste cutscene. Skjønner ikke helt hvorfor jeg måtte styre noe overhodet i denne sekvensen. Traske noen skritt er greit, men å få styre et romskip der det vilel vært logisk om en fikk styre nope. Oh well 😛

Så var det Hope sin tur å være den spillbare karakteren. Heller ikke han er den sterkeste i kamp, men Lightning er jo med så jeg spillte ham mer som en suppoort class, funket greit det. Ble litt smålei av disse omgivelsene etter litt, ikke så mye variasjon.

Lightning har jo fått et par ekstra atb ehh brikker? Husker ikke hva de het, men hun kan ihvertfall utføre flere angrep i samme sleng. Looks nice 😛

Jeg så fram til å få låst opp launch abilitien hennes, men ble litt skuffa da det bare viste seg å være en automatisk greie som hun gjør av seg selv.
Still, looks pretty awesome 😉

Over 10 timer nå, yeey! 😛
Tror det stod litt over tre timer da jeg startet på spillet for noen dager siden, så det går nå fremover 😉

Bilder: Mu iphone
#spill #blog #jrpg #squeenix #ffxiii #finalfantasy #finalfantasyxiii #lightning #hope #ps3

6 kommentarer
    1. Jeg anbefaler deg å holde deg til samme våpenet. Det er egentlig ingen vits i å bytte og oppgraderingen er veldig random. Du kommer fint igjennom med defaultvåpenet.
      Launch er ganske gromt. Man kan fint sjonglere fiendene oppe i lufta ganske lenge med det så lenge resten av laget hjelper til=)

    2. nerdslife: Litt kjedelig å bare holde seg til defaultvåpnet da, morsomt med nye mer awesome våpen 😉
      Kommer jo litt an på hvordan en spiller og da, om jeg bare hadde som mål å komme meg igjennom spillet just to do it så kunne jeg nok bare latt være å skifte på det meste, but what’s the fun in that? 🙂

    3. Selv skiftet jeg 2 ganger før jeg innså at det var lite vits. Jeg er programmert av tidligere spill til å tenke at man skal bytte når man finner nytt, for det er jo det som er gøy:p
      Men man må vel egentlig velge mellom bytte våpen hele tiden, holde på ett som man oppgraderer eller bare bytte og oppgradere samtidig(men ville heller ha satsa stæsjet på ett eller to våpen rent personlig men)
      Fritt valg=) men i det lange løp så har det ikke så mye å si.
      Forresten lagt merke til åssen snow sine våpen ser ut? Jeg var ganske langt inn i spillet før jeg oppdaget detxD

    4. nerdslife: Jeg er trent opp til å skifte våpen når det nye er bedre enn det jeg allerede har, og som jeg nevnte er det litt vrient å ta avgjørelsen når en har oppgradert det gamle våpnet til å være bedre enn det nye i utgangspunktet.
      Ha om det nye viser seg å bli til the msytical saber of awesome til slutt 😛

      Godt mulig jeg ender opp med å aldri klare å ta avgjørelsen å bytte, og ender opp med å bruke det første våpnet, men det er ihvertfall ikke planen sånn i utgangspunktet 😛

      Finnes jo sikkert guides der ute til hva en burde gjøre, men bruker ikke slikt, å finne ut av ting er en del av spillopplevelsen synes jeg så får bare se hvordan det går fremover 😉

      Har akkurat startet å låse opp flere accesory slots, bare det var digg 😛

      Har bare slåss som Snow en gang så langt så har ikke fått kikket på våpnet hans yet. I’ll keep an eye out hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg