Lightning Returns: FF XIII demo – Noen flere inntrykk

Da har jeg spillt ut den engelske lightning returns demoen
Jeg har jo tidligere skrevet om hva jeg synes om den japanske demoen her så dette blir bare litt om noen nye inntrykk fra den engelske versjonen.
Den er bra kort når en vet hva en skal gjøre gitt, 10 -15 min kanskje?
Var ihvertfall godt å kunne lese teksten og skjønne litt mer av kampsystemet.

Spillet var morsomt, og det føles Lightning føles langt mer mobil og mindre stiv å styre rundt enn i XIII.
Men alt er ikke bare positivt med spillet.

Spillet er ganske tungt koblet opp mot interenett. En kan koble seg opp mot noe som heter otherworld som innebærer at npc karakterer i spillet har beskjeder, items og bilder fra andre spillere. Disse tar enormt lang tid å laste ned fra nettet som vil si at hver gang en snakker på en npc er det bare å belage seg på laang ventetid før beskjeden og gjenstandene dukker opp.


You’ll be looking at this, a lot!

Spillet sier også med at en kan få kjøpt “poerfull items” på denne måtens om gjør det mulig å øke sin high score. Så om en ikke er koblet opp mot nettet ligger en altså dårligere ann i spillet?

En annen negativ ting med dette er at en jo ikke får tilgang til dette uten nettet, so annoying at spill så absolutt være så avhengig av internet tfor at en skal få alt ut av dem.
Spillet kan såklart også linkes opp mot facebook og twitter og med bruk av en facebook app kan en få ens venners beskjeder og gjenstander på ncper i sitt spill.
Bare så unødvendig.

En annen ting jeg la merke til at det er kasnkje litt vel mye lyseffekter og fyrverkeri i kampene, til tider er det faktisk litt vanskelig åse hva som faktisk skjer. Jeg digger squenix lyseffekter, men det kan altså bli litt for mye.

Jeg skippet over storydelene i demoen siden jeg ikke har spillt ut noen av de andre XIII spillene så den kan jeg ikke si noe om.

Hva synes du om demoen?

Bilder: Youtube og Google
#spill #blog #ffxiii #lightning #lightningreturns #squeenix #jrpg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg