Film: The Congress – hva skjer når skuespillere ikke lenger trenges?

Denne filmen kom jeg bare tilfeldigvis over da jeg så en film om konseptet å scanne inn skuespillere. Det var det eneste jeg egentlig visste om filmen før jeg så den. Liker å gå til filmer uten å vite noe særlig. I hate spoilers 😛

The Congress handler om skuespillerinnen Robin Wright (spillt av nettopp Robin Wright) som er i sluttfasen av sin karriere. Hun er ikke lenger like ung som hun var, rollene kommer ikke lenger, ja ting er generelt ganske vanskelige for henne.
Så får hun et siste tilbud fra filmselskapet, bli digitalisert, scannet inn i en datamaskin slik at filmstudioet kan lage filmer med henne for alltid, og på film vil hun være ung for evig.
Men hva skjer egentlig når filmstudioet eier en skuespiller?

Dessverre var ikke filmen så bra som jeg hadde håpet. Som du nok kan se av traileren er den både live action og animert og dessverre mister den helt tråden i de animerte sekvensene. Alt kan skje der og en mister derfor connection med den ekte handlingen i filmen i disse sekvensene. Og det blir veldig vanskelig å holde tråden mens filmen ser ut til å være mest opptatt av å vise oss sprøe surrealistiske scener.
Og jeg er glad i animsjon så det er ikke det.

Når filmen etterhvert går tilbake til live action blir den igjen engasjerende, men det er dessverre too little too late for filmen.
Synd for jeg syens konseptet virket interessant.
Til tider flott musikk hadde den da.

Her er traileren:

Har du sett denne?

Bilder: IMDB
#ffilm #blog #thecongress #congress #robinwright #animated #liveaction

2 kommentarer
    1. har ikke sett den, men ideen er jo egentlig noe jeg tror man har tenkt på.. Hva når ting blir så ekte at man egentlig ikke trenger skuespillerene lenger? Spørsmålet er jo om det noen gang blir så ekte da 🙂

    2. Izayoi: Ja ideen er fascinerende synes jeg, vi har jo allerede sett gamle skuespillere gjennoppstå i reklamefilmer som denne med Audrey Hepburn
      http://www.youtube.com/watch?v=j6C5wlrS0Yo

      Det er enda et stykke å gå før det ser helt ekte ut, men morsomt å se fordet methinks.
      Dessverre gjør ikke filmen noe særlig med konseptet. Mye potensiale wasted.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg