Spill fra 2013 jeg ikke fikk spillt

Det er en rekke spill som kom ut i 2013 jeg ville spille men aldri fikk spillt av forskjellige årsaker.

Guacamelee!  (pc, ps3, vita)
Et fargerikt metroidvania aktig spill med litt character action aktig kampsystem og en særenge luchadore stil.
Kom meg bare aldri i gang med det, men ser jo morsomt ut.

Mario & Luigi: Dream Team (3DS)
Liker denne serien her, fargerik jrpg serie med en morsom sans for humor,. Har ikke komemt meg igjennom de andre spilene i serien så ikke fått startet på dette enda.

Fire Emblem Awakening (3DS)
Taktisk jrpg spill med litt char sim elementer, kjent for å være høvelig vanskelig, karakterer er død for alltid om de beseiret, veldig polert og skal være veldig godt skrevet.
Har ikke fått skaffet meg dette enda, men I want it!

Dragon’s Dogma: Dark Arisen (ps3, 360)
Forbedret utgave av Dragon’s Dogma. Stort åpent rollespill med gigantiske monstre å banke, som cyclopser, drager etc. Masse å gjøre. Har spillt den vanlige versjonen litt, men ikke fått komemt meg igang med dette yet.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (3DS)
Kritikerost oppfølger til snes klassikeren A Link to the Past. Har ikke fått kommet meg igjennom A Link to the Past enda så venter med dette her, men ligger i hylla og skuler på meg 😛

Bravely Default (3DS)
Ny skikkelig jrpg fra Squeenix, veldig polert på alle områder, sjarmerende artstil. Har testet demoen litt, men de free to play aktige elementene satte en liten demper på min entusiasme for spillet for now, skal spille det etterhvert dog.

New Super Luigi U (Wii U)
Selvstendig utvidelse til new super mario bros u med Luigi i hovedrollen. nesten 100 nye vanskelige brett. Bare ikke fåt komlet meg til innnkjøp enda, men skal inn i samlingen.

XCOM: Enemy Within (pc, ps3, 360)
Utvidelse til det taktiske strategispilelt X-Com Enemy Unknown som legger til en masse nytt til spillet som enheter, brett, oppdrag og mer. Ikke fått spillt det  vanlige spillet heller bortsett fra litt på demoen, men har hatt lyst for liker originalespillet fra 90 takket godt.

Earthbound (snes Wii U)
Dette er jo egentlig et snes spill, men det kom ut for øfrste gang i europa på wii u virtual console i fjor så tar det med. En klassiker i jrpg sjangeren kjent for sin spesielle moderne setting og wacky stil. Har hatt lyst å teste dette lenge, men aldri komet meg igang.

Broken Sword: The Serpent’s Curse (pc, vita, mac, ios, mac)
Oppfølger til den kjente pek og klikk eventyrserien. Backet dette på kickstarter, men venter til del to også er ute før jeg spiller. Ser bra pent ut og mer i stil med de gamle enn nr tre og fire.

Shadow Warrior (pc)
Remake av det kjente wahcky skytespillet med samme navn. Ser ikke ut som det har mye til felles med originalen, men kanskje verdt en test?

The Wolf Among Us (pc, mac, ios)
Filmeventyrspill fra Telltale. Likte Walking Dead så tror dette er verdt en test. Venter til alle episodene er komemt dog og ep 2 lar virkelig vente på seg. Spesiell setting hvor karakterer fra kjente eventyr som tre små griser og Tornerose er kommet til vår verden.

Pokemon X el Y (3DS)
Kunne godt tenke meg å prøve dette her, Pokemon har aldri klikket med meg før, men dette spillet ser ut til å være gjort freshere og kvikkere så kanskje det går denne gangen?

Valhalla Knights 3 (VITA)
Japansk action rollespill, har hatt lyst å teste ut denne serien lenge nå, hadde jeg bare hat ten vita 😛

The Guided Fate Paradox (PS3)
taktisk jrpg med tilfeldig generert innhold og wacky stil, sies å skal ligne på mystery dungeon serien. Kunne godt tenke meg å teste dette, hadde jeg bare funnet det for  cheap noe sted.

Killer instinct (Xbox One)
Remakereboot av det kjente slåssespilelt fra arcade og snes. Ser jo morsomt ut dette her, med god feel i slåssingen, crazy announcer og survival mode(I loove survival moes). Men litt vanskelig å  å prøvd når ikke xbox one er her. Lurer på når den kommer?

Tearaway (VITA)
Sjarmerende platformspill til vita. Ser wacky ut, ikke sånn at jeg hopper i taket etter å spille det, men kunen jo vært litt int å fått testet.

Kentucky Route Zero (pc, mac, linux)
Spesielt indie pek og klikkeventyrspill med en særegen stil, ser litt dystert ut og en skal kunen påvirke handlingen litt selv også. Er glad i pek og klikk eventyrspill så dette virker interessant. Har ventet siden det er episodebasert, liker å vente til alle eps er komemt før jeg starter. I hate waiting! 😛

BioShock Infinite: Burial at Sea (pc, ps3, 360)
Utvidelsen til Bioshock Infinite som finner sted i Rapture fra det første spillet. Venter egentlig bare på at episode to også skal komme før jeg starter. Historien virker spennende og skal faktisk ha linker til Infinites historie. Spent på dette!

The Walking Dead Season 2 (pc, ps3, 360)
Oppfølgeren til det kritikeroste filmeventyrspillet fra 2012. Her venter jeg bare på at alle episodene skal komme ut. Spent på hvordan det går videre!

Så dette var altså noen spill som kom ut i 2013 jeg ikke har fått spillt.
Har du noen spil du gjerne skulle prøvd fra 2013?

Bilder: Google og Gamefaqs
#spill #pc #ps3 #vita #360 #xboxone #bioshock #zelda #mario #luigi #infinite #bioshockinfinite #Tearaway #Killerinstinct
#Pokemony #nintendo #wiiu #brokensword #earthbound #xcom #dlc #expansion #jrpg #squeenix #bravelydefault #3ds #nintendo3ds #fireemblem #Guacamelee

6 kommentarer
    1. Så mye spill, så lite tid. Skulle noenganger ønske jeg hadde ett rom i huset hvor tida stod stille(som i dragonball), så jeg kunne gjøre meg ferdig med spill.
      Syns du skal gå for pokemon x og y. Men jeg kommer alltid til å mase på at folk skal spille rød/blå/gul eller Gull/sølv/crystal først. Spesielt crystal=)
      Jeg og har litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har spilt earthbound enda. Men en vakker dag.

    2. nerdslife: Hehe ja et slikt rom hadde vært noe, “The Room of Game and Time!” 😀
      Jeg har faktisk spillt en del Pokemon Heartgold, gikk rundt med den pokewalkeren hehe. Litt fun var det jo, satser på x el y faller mer is mak.
      Ja Earthbound skal spilles! De skulle bare fått ut Earthbou nd Zero og 3 også.

    3. Ja, lurer på hva nintendo har imot oss utenfor japan siden de er så gjerrige på motherspillene.
      Det er vel ingen andre spill enn mother som har så ivrige fans og community. Bare se starmen.net, de har kjempet i årevis, men ingen respons fra nintendo:/

    4. nerdslife: Ja hele virtual console servicen er jo egentlig en tragedia. Tenk at de startet helt forfra igjen på wii u, endelig hadde vc på wii fått skrapet sammen en litt stor samling og så tilbake på null gijen.
      Ja nintnendo er egentlig ganske merkelige, de uttalte jo nylig at det fans gjør ikke påvirket hva de gjør. Takk for den Nintendo.

    5. nerdslife: Ja det fårn si, nintendo er i en possisjon der de kunen gjort så mye awesome om de hadde gjort noe av det fok vil, men de vil så absolutt ikke høre på noen og bare gå sin egen vei, koste hva det koste vil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg