PlayStation Now kunngjort – Stream PS2 og 3 spill til vita, tablets, telefoner og tv

Sony har nå kunngjort PlayStation Now som er deres streameservice.
Det innebærer at en vil kunne strreame playstation 1, 2, 3 spill til diverse enheter som ps vita, tv’er, telefoner og pads.
Altså en spiller spillene fra sonys servere over nettet.
Det er bare å logge inn med sin psn id på en støttet enhet og sette igang å spille, forutsatt at en har en kjapp nok internettoppkobling.

Playstation Now starter beta nå i januar i usa og vil starte for fult i usa i sommer. Noen europeisk dato vites ikke.
Det har tidligere blitt spekulert i om denne servicen kanskje ikek vil komem til alle deler av europa pga den variable internetthastigheten i forskjellige områder.

Er jo kjekt at de prøver noe nytt, men personlig er jeg ikke noen fan av streaming, det blir liksom ikke å eie spillene. Nei jeg er nok litt gammeldags der og foretrekker å heller gå til hylla mi og plukke ut det spillet jeg skal spille. Og jeg trenger ikke interenett for å gjøre det 😉

Om en tar på seg dommedagshatten kan jeg se at dette kan være starten på slutten for at en faktisk kjøper spill. I fremtiden kan det jo være at spill faktisk bare kjører på maskiner hos selve spillutviklerne mens vi bare spiller dem over nettet.
men får håpe det ikke går så langt. Et alternativ for de interesserte kan det godt være, men la oss få eie spillene og.

Hva tror du om Playstation Now? Noe du ser fram til?

Bilder: Neogaf og Playstation Blog
#spill #sony #playstationnow #psnow #psn #streaming #gakai #ps1 #ps2 #ps3 #playstation

4 kommentarer
    1. Så lenge man kan velge en eller den andre så
      jeg har feks alle mine sims spill som nedlastbare spill.. for når det kommer sånn 25+ extra pakker så får jeg plass problemer :p
      spennende ide de har uansett!

    2. Izayoi: Ja det med Sims forstår jeg, det er jo enorme mengder utvidelsespakker der, å installere fra plate vil jo ta evigheter 😛
      Ja det blir ihvertfall int å se hvordan dette blir med streamingen, må jo bli en del lag f.eks.

    3. Kommer vel helt annpå hvordan linje man har, men ja, det kan jo bli interresant og se 🙂
      Sims har uendelig med extra stuff ja, det er min ene lille spill synd, jeg synes det er morsomt å leke gud til tider :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg