Småeventyr i Kingdoms of Amalur: Reconing

Jeg fyrte i gang action rollespillet Kingdoms of Amalur Reconing i dag.
Har ikke spillt det på årevis, men det har liksom dukket opp i bakhodet fra tid til annen.
Skal ikke si storyen er den mest interessante, men det er store mengder stuff å gjøre i spillet, planter å høste, hemmelige kister å finne og ikke minst utallig mange quests. Spillet har også et ganske bra kampssytem selv om det er høvelig simpelt. God trykk i angrep gjør at det er morsomt å slåss med alskens skapninger rundtom.
Jeg loffet egentlig barre rundt og gikk til den nærmeste qest markøren på kartet en stund. Forvillet meg inn på et langt oppdrag som jeg så tok en pause fra. Ikke klar for å begi meg ut på noen lang storyquest akkurat nå.

Noe av det første jeg gjorde var å markere en questmarkør på kartet hvor det stod kill “something”, det hørtes enkelt ut tenkte jeg og la i vei.

Når jeg kom fram og så hva det var som skulle beseires slo det meg at det kanskje ikke var den beste questen å begi seg ut på. Det var nemmelig en svær Ogre som skulle bankes.


Ogren hadde et magisk strømangrep som svei ganske kraftig.


Det ble en lang kamp, men jeg ga ikke opp!


Ahah, I am victorious!

Etter å ha beseiret Shrek kom jeg over denne skumle kisten. Den hadde en magisk lås som kunne åpes om en vet hva en gjør. Det gjorde selvfølgelig ikke jeg og endte opp med en fæl curse.


Litt snere dumpet jeg borti en flokk med ulver, de gikk ned uten de største problemene.


Jeg forvillet meg inn på en lang omfattende storyquest, her er jeg langt inne i en ruin av noe slag.

Etter å ha kjempet meg gjennom ruinen kom jeg til et nytt uutforsket område hvor det levde noen store menneskelige statuer av noe slag. Etter litt babling ble statuene angrepet av disse runde morsomme karene her og jeg som the awesome adventurer I am måtte komme til unnsetning!

Tok en pause fra storyquesten og dro tilbake til landsbyen hvor huset mitt står.
Jeg hadde nemmelig inventory fullt av alskens crafting ingredienser og rustninger av alskens slag. Måtte får ryddet opp litt.
Jeg begynte derfor å eksperimentere med alkemibordet for å bruek opp noen ingredienser og kanskje finen opp noen nye potions.

Jeg solgte unna alt skrapet jeg hadde med meg og reparerte utstyret jeg hadde på så nå var jeg klar for nye eventyr neste gang jeg går igang med spillet.
Var morsomt å bare loffe rundt og do some rpg stuff 🙂

Har du spillt Kingdoms of Amalur: Reconing?

Bilder: My iphone
#spill #blog #amalur #reconing #kingdomsofamalur #pc #rpg #actionrpg #loot

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg