En titt på Final Fantasy VI remaken til ios

Squeenix har nå sluppet et par bilder fra den kommende remaken av Final Fantasy 6 som er på vei til ios enheter.
Her ser vi en sammenligning mellom snes originalen og ios versjonen.

Vet ikke helt jeg, det ser jo skarperer og mer detaljert ut, men noe av sjarmen er liksom borte fra originalen.
Synes ikke dette er den beste veien å gå når det komemr til remakes, synes heller de skulle gått for en skikkelig remake ala Final Fantasy IV på DS istedenfor denne halvveis greia de gjør med ios versjonen.

Hva synes du om FF VI ios versjonen vs snes?


SNES


ISO


SNES


ISO

Bilder: Siliconera
#spill #squeenix #jrpg #finalfantasy #finalfantasyvi #ffvi #ff6 #remake #ios #iphone #snes #supernintendo #ipod #ipad

6 kommentarer
    1. Syns dette er en unødvendig remake og skulle ønske meg noe ala playstation 3 grafikk eller noe.
      Men er glad de ikke gjør det på FFIV DS-måten. Syns ikke det spillet så så pent ut egentlig.

    2. nerdslife: Hadde jo vært flott med ps3 level grafikk på en FF 6 remake, men da hadde nok spillet kostet FF 13 like moneys å utvikle + det ville tatt to tre år så oddsen for at Squeenix ville gjort det er vel -1? 😛
      FF 4 aktig remake ser jeg på som langt mere sannsynlig siden det ville krevd så mye mindre resurser. Synes FF 3 og 4 ds hadde sin sjarm jeg da, men smaken er fremdeles som baken 😉

    3. Ja, ffiv style er mer sannsynlig. Men som sagt bleh.
      Åpningsvideoene er nydelige da. Og likte voice acting. Det kunne de egentlig hatt i FFVI og

    4. nerdslife: Jeg er egentlig litt delt i synet på cutscenes og voice acting. Om filmsekvensene er superdetaljerte cgi filmer skaper det liksom en disconnect mellom filmsekvensene og selve spillet, de foregår liksom ikke i samme verden.
      Og voice acting could go both ways, er det god voice acting så er det jo greit, men crappy voice acting kan trekke ned litt. Jeg mener jeg savner ikke voice acting i ps1 Final Fantasy spillene, karakterene har liksom stemmene sine i hodet mitt 😉

    5. Voice acting er å gamble ja. Men likte det i FFIV. De fleste stemmene passa bra og det virka som om de brydde seg om rollene. Veide opp for grafikken for meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg