Super Mario 3D World – Inntrykk

Da har jeg fått spillt litt Super Mario 3D World.
Spillet er en oppfølger til 3DS spillet Super Mario 3D Land som vil si det er en slags kryssning mellom 2d og 3d Mario spill med mere trekk fra F.eks Super Mario Bros 3 enn Mario 64 og Galaxy serien hadde. Brettene er ikke like frie som Mario 64, men de har fremdeles en masse hemmeligheter å finne i kriker og kroker. Veldig morsomt å loffe rundt på leting etter godsaker rundtom. Marios verden har blitt “kattete” siden sist noe som er en morsom vri 😉

Det er også en del morsomme referanser til tidligere Mario, blant annet Super Mario Bros 2 som blir referert med en enarmet bandit og bonusbrett musikk. Det spillet skulle fått en oppfølger!

Mario har fått en rekke nye powerups som en kattedrakt som lar ham klatre opp vegger, angripe med klør og Mjaue 😛
Andre nye er et kirsebær som lager en kopi som følger Mario rundtom på brettet, jo flere kirsebær en finner jo flere Marioer får en.
Og kanonblokke, Mario går rundt bærende på en kanon som kan skyte store kanonkuler.
Kjente gamle powerups som ildblomst og kjempesoppen fra New Super Mario Bros vender også tilbake.

Nintendo har endret litt på kontrllene til Mario i dette spillet, nå kan han løpe i tre forskjellige hastigheter istedenfor to.
Til vanlig går han, så om en holder inne b knappen løper han fortere som normalt, men her kommer det nye inn, etter å ha løpt en stund begynenr han plutselig å løpe enda fortere.
Dette gjør at en mister litt av den presise kontrollen og var et unødvendig tilegg til spillet synes jeg. En blir liksom hele tiden gående rundt og “lade opp” hastigheten nå for en vil jo helst løpe så fort som mulig.

Spillet kan spilles med optil fire spillere samtidig og det merkes kanskje litt på brett desginet da det kanskje er litt vel god plass på bakken rundt om, litt skuff det. Merket også at den første bossen var mye enklere på enspiller enn flerspiller, også skuff.

Visuelt sett er spillet virkelig flott med detaljerte figurer og vakre fargerike omgivelser.
Hyggelig musikk er det også, litt skuffende main theme, ikke like fengende som i tidligere Mario spill synes jeg, men kan jo være it’ll grow on me etterhvert.

En annen småting som irriterer meg litt er at ildkuler nå ikke kan knuse koopa skall.
Er nok bare jeg som er litt rar, men det irriterer meg litt for some reason 😛
Det er liksom som om de bryter “Mario reglene” med både dette og at man nå kan løpe ekstra fort.

Spillet har også en litt morsom miiverse intergrering.
Når en går tilbake og spiller på brett en allerede har klart dukker det nemmelig opp fire mii’er fra andre spillere rundtom i verden på banen, en kan så se hvordan de spillte banen mens en selv spiller. Det er ikke flerspiller da, mii’ene er bare et opptak av hordan andre spillere spillte banen.
Litt morsomt, men det kan heldigvis slås av om en bare vil spille en bane på nytt i ro og mak.

En kan nå gå helt fritt runt på verdenskartet, litt uvant hehe.

Som tidligere nevnt støtter spillet flrespiller for opptil fire spillere, men må si det egner seg absolutt best for en spiller, det blir veldig fort uoversiktilig med flere og en mister lett oversikten og spillet blir om til bare kaos.
Det er jo morsomt for litt tullball om  en er flere spillere som bare vil ha det morsomt litt, men om en faktisk vil spille spillet er det best med enspiller.

In conslusion vil jeg si jeg liker spillet godt, men det er ikke perfekt.
Har du spillt Super Mario 3D World?

Bilder og filmer: Min Wii U og min iphone
#spill #blog #supermario3dworld #mario #supermario #goomba #catsuit #nintendo #nintendowiiu #wiiu

2 kommentarer
    1. Har ikke prøvd dette enda, tror jeg venter til prisen går litt ned. Men det ser veldig flott ut=)
      Men jeg må helt ærlig si at jeg har ikke kost meg skikkelig med et mariospill siden super Mario 64. Skulle ønske det var en slags oppfølger til det=)

    2. nerdslife: Hadde ikke sagt nei til en Mario 64 opfølger nei 🙂
      Har du lyst på et glimrende Mario spill kan jeg anbefale Super Mario 3D Land til 3DS, et av de aller beste Mario spillene. Storkoste meg igjennom hele spillet, synes det er en langt bedre 3dfisering av klasiske Mario enn Mario 64. Ikke at Mario 64 er dårlig, langt derifra, men om en faktisk ser litt på det er det ikke så veldig mye Mario oppi der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg