Lightning Returns selger elendig i Japan

Lightning Returns: Final Fantasy XIII kom ut i Japan forrige uke og nå har salgstallene kommet inn.
And it’s not ap retty sight.
Spillet har solgt veldig dårlig, faktisk 50% mindre enn Final Fantasy XIII-2 solgte sin første uke.

En sammenligning av første ukes salgstall for alle FF XIII spillene:

2009: Final Fantasy XIII (PS3) – 1,501,964
2011: Final Fantasy XIII-2 (PS3) – 524,217
2013: Lightning Returns Final Fantasy XIII (PS3) – 277,082

Det er tydelig at FF XIII serien ikke har falt i god jord hos de fleste. Alle var spente på det første next gen Final Fantasy, men så når XIII-2 kom var det mange som bare hoppet over, og nå som del tre er kommet er det enda færre som gidder å følge Lightning på det siste kapitlet.

På en måte så får jo Squeenix bare som fortjent her, men hadde jo vært synd om Lightning Returns selger så elendig om det viser seg å være det beste av alle FF XIII spillene.

Lurer på hva dette får å si for Final Fantasy seriens fremtid.
Jeg mener, FF XV ser jo ikke akkurat ut som godt gamelt Final Fantasy det heller. Blir interessant å se hva som skjer videre fremover.

Kilde: Neogaf
Originalbilde: Google
#spill #sales #Japan #ffxiii #squeenix #lightning #lightningreturns #finalfantasyxiii

4 kommentarer
    1. Vel, de burde begynne å ta hintet nå. Håper i Ff17 at de gjør noe gammeldags. Det syns jeg er på tide. Føler 13 og 15 har ganske like univers?
      Det virker som de har sitti i en boble under hele XIII opplegget. Alle hos square elsker Lightning, men er ikke mange ff-fans som gjør det.

    2. nerdslife: Ja det virker ikke som de traff helt blink med Lightning, ihvertfall ikke om vi skal se på salgstallene. FFXV var jo eegntlig ment å skulle hete Versus XIII så ikke så rart om det ligner en del, personlig er jeg ikke helt solgt på det spillet enda. Det ser ikke mye rollespill ut når det kommer til gameplayet, mer japanskeutviklket Uncharted.
      Synes heller de skulle skalert tilbake litt og latt være å gjøre neste FF så gigantisk og episk og tatt vekk fokuset på grafikken. Spiller ingen rolle flott et spill ser ut om det ikke er bra. Men problemet er vel at det er netopp grafikk og epic stuff casual markedet faller for. Trist utvikling

    3. Er veldig klar for Versus/15 uansett jeg da 🙂
      Så får vi vel se da om de har tatt hintet som dere sier og går litt tilbake til det gode gamle, og ikke flere oppfølgere takk
      Lightning returns blir det ikke på meg, med mindre jeg får det eller noe sånn:p

    4. Izayoi: Om FF XV er fritt og har en del rpg elementer er jeg interessert. Om det bare er et Uncharted aktig rett frem “episk” actionspill, no thanks. Synes som sagt Lightning Returns har potensiale, men da tenker jeg jo på selve gameplayet, storyen har jeg ikke noe særlig forhold til siden jeg knapt ha spillt de to forrige.
      Det blir ihvertfall spennende å se hva FF 16 blir når det en gang kommer, men det blir nok enda leenge til 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg