Tre nye Persona spill kunngjort

Persona er en serie japanske rollespill til diverse konsoller som staret i 1996.
Atlus har nå kunngjort hele tre nye spill i serien.

Først har vi Persona Q: Shadow of the Labyrinth til Nintendo 3DS.
Spillet er en dungeon crawling rpg sett fra førstepersonssynspunkt.
Spillet finner sted på Yasogami High School fra Persona 4 hvor et mystisk tårn plutselig dukker oopp fra intet.
En vil utforske dungeons med en grupep på fem karakterer fra Persona 3, 4 og noen helt nye.
Karakterene er her fremstilt i en chibi stil. Spillet vil også inenholde diverse school events.

Spillet skal komme ut juni 2014 i Japan.

Trailer:

Så har vi Persona 4: Dancing All Night, et musikk rytmespill til Playstation Vita.
Spillets historie foregår etter Persona 4 og diverse karakterer som Rise Kujikawa, Yu Narukami fra Persona 4 vil dukek opp i spillet.
Spillet kommer ut i Japan høsten 2014.

Trailer:

Og sist men ikke minst har vi Persona 5 til Playstation 3.
Spillet vil være en skikkelig oppfølger til Persona 4, ellers vet vi veldig lite om spillet bortsett fra denne kryptiske setningen ?You are slave, want emancipation??.
Og at regissør er Katsura Hashino som også står bak Persona 3 og 4.

Spillet skal komme ut vinteren 2014 i Japan.

Trailer:

Jeg har spillt litt Persona 3 på psp og likte det faktisk så langt, så synes det er morsomt at vi nå får så mye forskjellige nytt i serien. Veldig godt at det faktisk kommer en skikkelig oppfølger til Persona 4, det hadde ryktes at det bare var snakk om enda et Persona 4 spill.

Litt overaskende at det faktisk kommer på ps3 da, siden Persona 4 Golden jo var på vita, men klart de vil vel ikke lønne seg å lage et stort jrpg spill bare til vitaen. Litt synd at det ikke blir portabelt på en måte siden det er kjekt å kunne lene seg tilbake i godkroken å spille, men til det har vi jo Persona Q på 3ds da 🙂

Håper alle spillene kommer hit ca samtidig som i Japan. Litt bekymret for akkurat dette siden Atlus jo ble kjøpt opp av Sega som ikke akkurat oversetter mange av sine japanske spill..

Noen av disse du kunne tenke deg å spille?

Kilde og bilder: Siliconera
#spill #ps3 #psvita #vita #jrpg #nintendo3ds #3ds Persona #persona4 #persona3 #persona5 #shadowofthelabyrinth #rythm
6 kommentarer
    1. Jeg har lenge tenkt på å prøve persona serien, men veit helt ærlig ikke hvor jeg skal begynne. Det er så mange av dem og de forgrener seg liksom ut i egne oppfølgere og serier virker det som.
      Hvem burde jeg begynne med? Eller kan jeg like gjerne bare vente på en av de nye?

    2. nerdslife: Slik jeg har forstått det er Persona 3 og 4 linket opp litt storymessig, men hvert spill har sin egen hvoedhistorie. Jeg følte ihvertfall ikke at jeg manglet noe info da jeg startet på Persona 3 på PSP. Så kanskje starte på nr 3? 😉

    3. nerdslife: Start med P3P. P3Fes + P3 er helt forjævelige pga at du ikke kontrollerer de andre karakterene i kamp. P3P er rene barnehagen i forhold og du kan nyte historien mer. P3 og P4 er i samme univers og P3 nevnes i P4, men ellers har de ikke noe med hverandre å gjøre, så hvis du heller vil spille P4, så er det bare å hoppe i det.
      Persona Q ser ut som en P3+P4 mashup med den klassiske spillestilen til SMT Persona! :-0 Gleder meg! Satser på at P5 kommer ut på PS Network til PS4 til den dagen jeg kjøper meg en konsoll!

    4. KaKann: Vel nå er jo Persona 5 bare kunngjort til ps3 da så spørs vel om det kommer på psn til ps4, men you never know. Om det selger kjempebra kan det jo være de porter det over til ps4 i en deluxe versjon eller noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg