Nintendo Wii U fyller ett år i dag

Tenk det er nå ett år siden Nintendo Wii u kom ut.
Etter storsuksessen med Wii var forventningene høye til nintendos neste konsoll, men dessverre har den til nå ikke klart å leve opp til sin forgjenger.
Maskinen selger dårlig og tredjepartsutviklere (altså andre spillutviklere enn Nintendo) slipper såvidt spill til konsollen.
Nå er det ikke sagt at konsolen er dårlig da derimot, tvert om den er en flott konsoll.

Miiverse er en morsom nyvinning, tenk det en sosial internettbasert nyvinning fra Nintendo, hvem hadde trodd det?

Selv skulle jeg ønsket det hadde vært flere spill å spille på den.
Selv har jeg bare tre discbaserte spill til den, nemmelig New Super Mario Bros U, ZombiU og Lego City Undercover.
Spesielt de to førstnevnte spillene er kjempegode, Lego City lider veldig av utrolig lange og flittige loadeskjermer.
Synes det er veldig synd at ZombiU ikke fikk en oppfølger for det er et av de beste survival horror spillene på lenge.
I tilegg har jeg også neon Virtual Console spill, Punch Out, Super Metroid, F-Zero, Kirby’s Adventure og Balloon Fight.

Det er et par til jeg kunne tenkt meg som Zelda the Wind Waker HD og The Wonderful 101, men siden jeg ikke brenner så forferdelig etter å spille dem har jeg ikke gått til anskaffelse av dem enda, venter på prisreduksjon.

Og så selvfølgelig skal jeg ha meg Super Mario 3D World da som kommer 29 november, det er allerede forhåndsbestillt! 🙂

Hva synes du din Nintendo Wii U (om du har en)? Hvilke spill har du til konsollen?

Bilder: Mu iphone, my miiverse og Google
#spill #nintendo #nintendowiiu #wiiu #zombiu #ubisoft #miiverse #mario #legocityundercover

4 kommentarer
    1. Wii U’en min er en superflott konsoll fra Nintendo!
      Jeg håper bare Nintendo kan trikse med flere ekslusive titler/innhold fra 3rd party utviklerne for å skaffe seg litt momentum..
      Av discbaserte spill har jeg, NSMB U, ZombiU, Most Wanted U, Batman: Arkham City og Pikmin 3 🙂

    2. Helt korrekt, santar…
      Jeg hadde jo forhåndsbestilt AC:4 og Watch Dogs til Wii U i sommer på en kampanje hos Cdon.. men 2 uker før AC kom ut så jeg meg nødt til å bytte over til ps3 utgaven siden Ubisoft kom ut og bekreftet dlc til alle unntatt Wii U(ikke at jeg laster ned mye dlc, men innholdet til dette spillet var så interessant at jeg må ha det)
      Så håper bare Watch Dogs blir bra med GamePad! :p
      Har sett litt på CoD: Ghosts, men endte opp med å kjøpe Wind Waker HD fordi jeg vet Nintendo ikke skuffer. og det er egentlig en kjip tankegang siden de fleste tenker nok slik når tredjeparts spillene som regel ender opp “dårligere” på Wii U (Wii -ps360 generasjonen gjentar seg?)
      Vi får krysse fingrene for at Mario- 3d World-kart-smash bros + X, Bayonetta etc klarer å drive salget fremover slik at de andre store selskapa tørr å kaste seg på de også!
      Hvis faktisk Nintendo hadde klart å overtale R* til å porte GTA V over hadde det nok hjulpet masse mener jeg, og så lite som jeg vil dette skal skje, så håper jeg nintendo tar en Microsoft og kjøper til seg litt ekslusivitet sånn at det blir fordel for spillerne å kjøpe Wii U versjonen av multiplatform spilla! :p

    3. nikra: Jeg tror nok Rockstar hadde nok med få ut Gta V på ps360, ser ikke for meg at Wii U versjonen hadde blitt den beste for å si det slik. Husk Rockstar har aldri utviklet til Wii U før. Jeg ville også sett an Wii U versjonen av Watch Dogs, current gen versjonene av det spillet ser ikke akkurat mega ut for å si det slik.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg