Ace Attorney Dual Destinies – I’m back at it!

Jeg har kommet meg i gang med Ace Attorney Dual Destinies igjen.
Er på første del av rettsaken i sak 3 nå.
Jeg har nå møtt på den nye prosecutoren Blackquill, må si synes kanskje ikke han var den mest originale av karakterene i serien så langt, synes han spiller på samme trådene som Franziska, med det at han er så “skummel” og bøller med dommeren og de andre i rettsalen.


Denne var morsomm da 😀 Rettsalen blir liksom litt mer liv i siden alt er så mye mer animert.

Så ja spillet er fremdeles morsomt til tider hehe.
Synes kanskje ikke historien har vært den aller beste så langt, men det er jo fremdeles tid for at den bedrer seg, jeg har nok enda et stykke igjen.
Sak nr 2 ble høvelig kronglete etterhvert plotmessig selv om jeg faktisk ble engasjert mot slutten, likte også Wrestleren Nintetails, fikk litt Steel Samurai vibes fra ham 😉


Litt pussig at spillet faktisk sier ifra at det fjerner ubrukbare bevis, i de forrige spillene var de bare borte.

Må si dette spillet liker flashbacks gitt, både sak 2 og 3 finner sted i slike.
Når en liksom har fått teaset en overhengende story vil en jo se hva som skjer videre, men nope, it’s flashback time.

Syens og det har vært høvelig lite Phoenix Wright i dette Phoenix Wright spillet så langt.
Bare spillt som ham såvidt i starten og ellers dukker han bare opp sporenstraks her og der.
Mistenker at han får den siste saken dog.

Jeg savner mange av de gamle karakterene. Hadde trodd at siden spillet het Phoenix Wright igjen at vi ville treffe de fleste igjen, men nope.
Hvordan gikk det med Maya? Så merkelig at hun ikke har vært nevnt i de to siste spillene etter å ha vært en så stor del av serien.

Og hva med Gumshoe? Hvordan gikk det med ham? Fikk han til slutt sparken da de ikke kunne trekke lønnen noe mer? 😛

Jeg mistenker at capcom egetlig er litt irriterte på seg selv for at de hoppet så langt frem i tid i Ace Attorney 4.
Siden så mange av de gamle karakterene nå må eldes opp 7 år om de skal være med igjen. Kanskje de tror at fansen ikke vil se karakterene eldes?


Finally! Jeg har ventet på at han skulle si order, order, order 😛

Jeg har fått med meg at Edgeworth og Pearly er med i Dual Destinies, vel jeg tror ihvertfall det, kan være det var Layton vs Ace Attorney det dreide seg om da.  Så litt gjensyn kan det se det ut til å bli, skuff om det bare er dem da.

Jeg venter i spenning mens jeg fortsetter å spille.

Bilder: CR og My iphone
#spill #blog #aceattorney #dualdestinies #phoenixwright #3ds #nintendo #nintendo3ds

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg