What I’ve been playing – Sonic and more Sonic

Jeg har vært litt i Sonic humør i det siste.
Så i går fyrte jeg opp Sonic Generations på 3DS igjen.
I spillet spiller en som to versjoner av Sonic, klassiske Sonic på sidescrollende baner med Mega Drive era Sonic gameplay og moderne Sonic med moderne 3d baner.


Classic Sonic

Visuelt sett er spillet skikkelig fint med en masse detaljer og flotte animasjoner.
Men etter litt spilling må jeg bare si at min konlkusjon nå er den samme som før de klassiske banene er veldig gode mens de nye moderne 3d banene er bare helt utrolig kjedelige. En gjør jo knapt noe annet enn å holde spaken fremover, all fokus er på at det skal se “kult” ut at hastigheten skal være så høy som mulig.
Det blir til at en lider seg igjenniom den moderne 3d banene for å komme til de sidescrollende.


Modern Sonic

Sonic har aldri klart overgangen fra 2d til 3d skikkelig, at ikke bare Sonic team innser at han gjør seg best i 3d. Det virker ihvertfall ikke som de klarer å finne ut av hvordan de skal få ham til å funke i 3d de siste 14 årene.


Sonic 4 Episode 1

Jeg har også spillt litt Sonic 4 Episode 1 og det spillet er bare awesome, skikkelig god supersmooth 2d platforming, dette er hva sonic er for meg. Dessverre hatet “the internets” spillet slik at det blir nok ikke flere slike Sonic spill fremover 🙁


Sonic Pocket Adventure

Og så har det blitt litt Sonic Pocket Adventure på NeoGeo Pocket.
Også et kjempeflott 2d platformspill. Spillet bruker en del banedesign og elementer fra blant annet Sonic 2 men med en litt ny vri og nye bosser. Veldig bra spill synes jeg, smooth og akkurat kjapt nok.

Har du spillt noen av disse?

bilder: My iphone
#spill #blog #sega #sonic #sonicgenerations #sonic4 #pc #neogeopocket #nintendo #3ds

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg