Ace Attorney: Trials and Turbulations Completed!

I formidag klarte jeg omsider Ace Attorney: Trials and Turbulations.
Var veldig godt spill det som de andre i serien, føles litt som den siste rettsaken var litt enklere enn noen av avslutningene i de forrige spillene dog, men så er det jo lenge siden jeg spillte de spillene.
Storymessig tror jeg forrige spill var litt mer spennende på avslutningen siden det var mer dramatisk, men storyen var god her og, på en litt annen måte.

Så nå er jeg i gang med Apollo Justice: Ace Attorney.
Merkes at dette var det første spillet som opprinnelig ble laget til nintendo ds (de forrige spillene var jo egentlig gameboy advance spill) da vi nå får noen filmsekvenser og spillet også har litt mer detaljerte bakgrunner og mer avansert grafikk på bevismateriale. Litt fresht etter tre spill som har sett like ut.
Apollo Justice er en morsom fyr, men savner Phoenix, Maya og de andreda..

Men spennende er det! Og remember people, no spoilers!!


Sjekk ut den nye hårsveisen til Prosecutor Payne! 😀

Bilder: My iphone og Google
#spill #aceattorney #phoenixwright #apollojustice #capcom #nintendo #ds #Nintendods

6 kommentarer
    1. Apollo justice ja, gromt spill det. Men det er faktisk det jeg liker minst i serien(bortsett fra investigations). Hehe, men har runda det 2 ganger læll, for det finnes ingen dårlige ace attorney spill=) liker perceive delen

    2. nerdslife: Enjoying it so far. Interessant at det er satt såpass langt frem i tid. Morsomt å se hvordan det har gått med de forskjellige karakterene. Mikrofon fingerprint dust blowing not so fun dog 😛

    3. Ja jeg husker jeg ble litt sur i begynnelsen, for de brente rett og slett broen med Phoenix. Men nå som vi får ace attorney 5 så var det jo ikke så ille.
      Ja man føler seg litt som en dust der man sitter og blåser på dsen sin:p mon tro om de kommer til å lage et ace attorney 6? Håper ikke de gir seg med dual Destinies

    4. nerdslife: Ja når jeg først skjønte at Phoenix faktisk var Phoenix må jeg innrømme at jeg tenkte “Noo, what have they done to you!” Nå er jeg veldig spent på å finne ut av hva som faktisk har skjedd (no spoilers!).

      Håper også de ikke gir seg med Ace Attorney Dual Destinies, men er litt redd for at de med å gå over til 3d grafikk har gjort det mye dyrere og utvikle flere spill i serien og at de derfor muligens ikke ser at det lønner seg. Håper Dual Destinies selger kjempebra.

      Hadde ikke gjort meg noe om de hadde gått tilbake til 2D grafikk med litt animasjon som DS spillene om det hadde betydd at vi hadde fått flere spill fortere.

      Speaking of Dual Destinies, Shu Takumi som skrev og regisserte de andre spillene i serien er visst ikke involvert i spillet. Håper det ikke merkes negativt.
      Han var vist opptatt med Layton vs Ace Attorney.

    5. Får bare beklage hvis jeg har spola noe for deg forresten:p er så fort gjort. Men det skjer ganske interessante ting i det spillet=)
      Jeg har ikke skjønt hvorfor de ikke fortsatte i gammel stil. De kunne tjent masse penger på å lage en og en sak som de kunne selge enkeltvis via eshop. Men, da får vi se.
      Har han ikke vært med? Huffda. Men vi får tro at de andre fikser dette. Shu Takumi er ett geni=) ønsker meg også Ghost Trick 2, for det var et genialt konsept!=)

    6. nerdslife: Tror ikke du har spoilet noe så det går nok bra 😉
      Ja det jeg også tenkte, det at om de hadde fortsatt i gammel stil kunne de kanskje solgt saker på e-shopen siden de nok var langt enklere å lage. Og så kanskje samlet alle på en catridge etterhvert.
      Men de vil vel appelere til flere for å tjene mere penger og er nok mange der ute som ikke syens noe om 2d bilder med noen få frames med animasjon dessverre 🙁

      Ja Shu Takumi er en virkelig flink fyr, håper bare han ikek hadde noen tanker om serien som Capcom nå ødela ved å lage spillet uten ham. Og ja Ghost Trick er kjempebra! Må få spillt ut det og snart 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg