Top 10 konsoller de siste 20 årene

Det britiske spillbladet EDGE har rankert de 10 beste konsollene de siste 20 årene.
Deres liste er som følger:

10. Dreamcast
9. Xbox
8. Wii
7. Playstation 3
6. DS Lite
5. Gamecube
4. Nintendo 64
3. Playstation
2. Xbox 360
1. Playstation 2

Må si jeg er ikke helt enig med den listen, hva i alle dager gjør 360 så høyt oppe?!

Nå liker jeg ikke å lage slike topplister, klarer liksom aldri å bli enig med meg selv om plasseringen, men min liste ville kanskje muligens sett ut som noe ala dette her:

10 Dreamcast
9 Nintendo 64
8 Gamecube
7 Wii
6 PSP
5 Gameboy advance
4 Playstation 3
3 Playstation
2 Nintendo DS
1 Playstation 2

Hva synes du om EDGE sin liste? Hvordan ville din liste sett ut?

Bilde: Google
#spill nintendo #sony #ps2 #ps3 #ps1 #xbox #nintendo #nitendods #wii #sega #dreamcast

4 kommentarer
    1. Hm… jeg ville nok ikke hatt ps2 på toppen og jeg ville definitivt ikke hatt xbox360 så høyt. Jeg syns det er vanskelig, men tror ds hadde vært en mulig vinner hos meg.
      Supernintendo ville vært høyt, men innså at den er eldre enn 20år den nå. Tida flyr:p

    2. nerdslife: Ja er vanskelig å sette opp slike lister synes jeg, liker jo så mange av konsollene 😉
      Ja tenk det, snes er faktisk 21 år gammel nå (om vi går fra europeisk lanseringsår). Husker enda da jeg fikk min, good times 🙂

    3. kjente jeg ble litt furt når jeg leste lista, men glemmer at nes, snes og div annet er en smule for gammelt 😛 så da er det igrunn greit 😛 men hva med sega saturn?

    4. Stian j: Hehe ja, snes og nes er nok eldre enn 20 år. Har ikke noe særlig forhold til Sega Saturn egentlig, den maskinen nådde liksom ikke ut til å så mange så nok derfor den ikke er med på listen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg