Grand Theft Auto V – Inntrykk

Da har jeg fått spillt en del GTA V.
It’s not bad, selv om det ble litt som jeg hadde fryktet. Det er egentlig ikke så mye å ta seg til i spillet utenfor oppdrag. En kan ikke f.eks bare gå å rane en foretning når en vil(bortsett fra noen ytterst få som er umulige å finne), eller sette seg i en politibil å loffe rundt og arrestere forbrytere som før. Det eneste en kan gjøre utenfor oppdrag er diverse sporter og lignende som jogging, tennis, flyskole og slikt. 

Aksjemarkedet kan en heller ikke manipulere når en vil, det er knyttet opp mot story missions. Jeg som hadde håpet å kunne kjøpe aksjer i et firma for så å rane forretningen til en konkurrent for å få aksjekursen opp. So much for that..
Hva er vitsen med å lage en så stor verden når en ikke er fri til å gjøre mye morsomt i den?

Ellers er spillet veldig pent visuelt, det er langt mer fargerikt enn GTA IV som var mere grått og brunt. Storyen og karakterene er god så langt og er litt mer lighthearted enn forgjengeren. Spillet føles generelt bra polert og rockstar har pakket inn mye detaljer som forskjellige cutscenes avhengig av hvem en starter oppdrag med. Bare prøv å starte et oppdrag som både Michael og Franklin. Godt stemmeskuespill har spillet også og de har faktisk gjort seg brydderiet med å spille inn alternativ dialog om en f.eks dør og må ta en sekvens på nytt igjen.

Men har et ørlite håp om at det kan låses opp mer å gjøre etterhvert da, og det er jo morsomt å spille for å følge storyen videre. Så komemr til å fortsette.

Hva synes du om GTA V?

Bilde: my iphone
#spill #GTAV #rockstar #grandtheftauto #GTA

4 kommentarer
    1. Tjaa, Det stemmer ikke helt det du sier.
      ” En kan ikke f.eks bare gå å rane en foretning når en vil”
      Jeg tok en kjøretur rundt øya og stoppet ved en tilfeldig bensinstasjon og den første beskjeden jeg får når jeg går inn i butikken er “press right to rob store”
      Når det gjelder aksemarkedet kan du manipulere dette til en viss grad. Du kan kjøpe shares i en kjede også sprengrane de andre kjedene for å få de til å synke, og forhåpentligvis øke den du kjøpe shares i. Eller ranesprenge en kjede helt til grunnen (f.eks clucking bell) også investere tungt i shares der og vente til den bygger seg opp igjen.
      Så det er mye rart å ta seg til bare man setter seg inn i hvordan det fungerer 🙂

    2. Gegnar: Såpass, Ja som jeg skrev kan det jo være de mulighetene bare ikke er åpnet opp enda. Har ihvertfall ikke sett noe mulighet for å rane eller sprenge(?) butikker så langt utenfor story missions så langt. Flott om det går da.

    3. Jeg ska ikke uttale meg om det går på alle butikker enda. Men jeg fikk i allefall muligheten til å rane en bensinstasjon etter ca 1 time playtime. Jeg satte meg i bilen og kjørte rundt øya så kjapt jeg fikk muligheten til det. DVS etter de 2 første intromissionene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg